آموزش دوربین مدار بسته

آداپتور دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردهایی دارد؟معرفی 5 کاربرد اصلی

آداپتور دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردهایی دارد؟
خرید دوربین مدار بسته بدون آداپتور یا همان منبع تغذیه عملا بی فایده خواهد بود. زیرا سیستم های امنیتی مانند تمام تجهیزات الکتریکی برای روشن شدن و روشن ماندن به انرژی الکتریکی نیاز دارند. آداپتور دقیقا همان چیزی است که خریداری شده و برای تغذیه دستگاه استفاده می شود. اما کاربران باید دقت داشته باشند که مناسب ترین منبع تغذیه را برای دوربین مداربسته خود تهیه کنند. در غیر این صورت قادر به استفاده بهینه از آن نخواهند بود. با دیدافزا همراه باشید تا قبل از خرید هر آنچه که باید در مورد منبع تغذیه دوربین مداربسته بدانید.

آداپتور دوربین مدار بسته

 

آداپتور دوربین مدار بسته و استفاده از آن

دوربین های مدار بسته برای روشن شدن و کار کردن به برق DC حدود 12 ولت نیاز دارند. اما از آنجایی که برق AC است و ولتاژی در حدود 220 ولت دارد، نمی توان آن را مستقیماً به پریز برق وصل کرد. در نتیجه تنها راه حل استفاده از آداپتور یا به عبارتی منبع تغذیه مناسب است.

آداپتور برق شهری را به برق متناسب با نیازهای سیستم دوربین مدار بسته تبدیل می کند. در نتیجه می توان بدون کوچکترین آسیبی از آن استفاده کرد. البته علاوه بر ولتاژ دوربین ها و آداپتورها بحث آمپر هم هست. دوربین های مداربسته آمپرهای مختلفی دارند. به همین دلیل در بازار شاهد آداپتورهایی با آمپرهای مختلف خواهیم بود. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید به مشخصات سیستم امنیتی و آداپتور دقت کنید. در ادامه چندین راه حل برای خرید مناسب ترین آداپتور دوربین مدار بسته را به شما معرفی می کنیم.

نکاتی برای خرید مناسب ترین آداپتور دوربین مدار بسته

خرید منبع تغذیه مناسب بسیار مهم است، زیرا عدم توجه به خرید آداپتور مناسب می تواند آسیب جدی به دوربین شما وارد کند. از جمله راهکارهای موثر برای یک خرید خوب و اصولی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قبل از خرید حتما ولتاژ مصرفی دوربین مداربسته خود را به دقت اندازه بگیرید و یک منبع تغذیه مناسب خریداری کنید.

برای جلوگیری از اختلالات تصویر مانند نویز، خرید یک آداپتور برای هر دوربین مداربسته توصیه می شود.

یکی از پارامترهای مهم این است که آداپتور دوربین مداربسته مجهز به فیلتر حذف نویز باشد.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در طول زمان، توصیه می شود آداپتوری با آمپری حدود 30 درصد بالاتر از آمپر دوربین خود خریداری کنید. این کار عمر سیستم شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

انواع آداپتور دوربین مدار بسته
در حال حاضر دو نوع آداپتور با چند قابلیت دوربین مدار بسته در بازار وجود دارد. این دو نوع به حروف آداپتور مجزا و مرکزی معروف هستند. توضیحات این دو آداپتور در زیر آمده است:

1. آداپتور مجزا

منبع تغذیه ای که برای هر دوربین مداربسته جداگانه خریداری و نصب می شود، آداپتور مجزا نامیده می شود. این آداپتورها به دلیل داشتن یک سری ویژگی، مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. این مزایا شامل موارد زیر است:

· در صورت خرابی قسمتی از دوربین مداربسته یا منبع تغذیه، تعویض یا تعمیر آن بسیار آسان خواهد بود. این بدان معنی است که دیگر نیازی به باز کردن اتصالات همه دوربین ها ندارید.

از آنجایی که این نوع آداپتور در کنار دوربین مداربسته قرار دارد، کاربران هیچ مشکلی با افت ولتاژ نخواهند دید.

از آنجایی که برای هر دوربین مداربسته یک منبع تغذیه جداگانه تعبیه شده است، خرابی در یک سیستم تاثیری بر بقیه مجموعه نخواهد داشت.

هزینه نصب دوربین مدار بسته با خرید آداپتور مجزا بسیار کاهش می یابد.

البته در کنار تمامی این نکات مثبت، استفاده از آداپتور مجزا در دوربین مداربسته می تواند معایبی نیز برای برخی افراد داشته باشد. این معایب عبارتند از:

طول عمر این نوع آداپتور در مقایسه با آداپتورهای صنعتی نسبتاً کوتاه است.

اگر از این نوع منبع تغذیه استفاده می کنید، باید کابل های باکیفیت خریداری کنید. در غیر این صورت مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد و سوختگی ایجاد می شود.

نصب آن به دلیل جدا بودن سخت تر و زمان برتر است.

 

2. آداپتور مرکزی

از طرفی اگر از یک منبع تغذیه برای تغذیه چندین دوربین مداربسته استفاده کنند، به آن آداپتور مرکزی یا مشترک می گویند. این کیس نیز مانند نوع قبلی دارای یکسری مزایا و معایب است که کاربران باید قبل از خرید به همه آنها توجه کنند. از مهمترین مزایای استفاده از آداپتور مرکزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمر آداپتور مرکزی بیشتر از آداپتور منفرد است.

از آنجایی که آداپتور مرکزی فقط می تواند 12 ولت را عبور دهد، خطر استفاده و نصب آن بسیار کمتر است.

به دلیل سیم کشی کم، کار بسیار تمیزتر و مرتب تر خواهد بود.

اگر برای نصب آن از افراد مجرب کمک بگیرید، هیچ نویز بر روی تصاویر به دست آمده مشاهده نمی کنید.

در مقایسه با آداپتور جداگانه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا نیازی به خرید منبع تغذیه جداگانه برای هر دوربین ندارید.

اما در میان تمام این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که می تواند خریداران را دچار سردرگمی کند. از معایب خرید آداپتور مرکزی دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه کابل کشی با استفاده از آداپتور مرکزی بسیار افزایش می یابد.

اگر تنها یکی از دوربین ها از کار بیفتد، کل سیستم از کار می افتد.

از آنجایی که آداپتور مرکزی فقط 12 ولت را عبور می دهد، در صورت استفاده از کابل های بی کیفیت شاهد افت ولتاژ شدید خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید