آموزش دوربین مدار بسته

اهمیت و کاربرد حافظه دوربین مدار بسته در سال 2022 چیست؟

در مقالات قبلی اهمیت نصب دوربین مداربسته را بیان کردیم و اکنون همه به اهمیت و نقش پر رنگ آن در ایجاد امنیت و نظم اجتماعی در زندگی روزمره خود پی برده ایم. رصد وقایع از طریق دوربین های مدار بسته در دو حالت تصاویر زنده و تصاویر از پیش ذخیره شده انجام می شود. در حال حاضر تصویر ذخیره شده بسیار مهمتر از تصاویر زنده است، زیرا در صورت بروز حادثه می توانیم به اسناد مناسب دسترسی داشته باشیم.

 

حافظه دوربین مداربسته

 

انواع حافظه دوربین مدار بسته

همچنین دوربین مداربسته شاهد قابل اعتمادتری نسبت به فرد حاضر در صحنه جرم است. ذخیره سازی، فاصله زمانی و نوع حافظه دوربین مداربسته بسیار مهم است که در ادامه به معرفی و استفاده از آن می پردازیم.سیستم های مانیتورینگ حافظه به چند دسته تقسیم می شوند:

حافظه داخلی دوربین مدار بسته

این نوع حافظه ذخیره سازی در انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) موجود است که با درگاه اختصاصی Micro SD Card می توان حافظه دوربین مدار بسته را با توجه به میزان حافظه موجود در مشخصات فنی محصول انتخاب و پشتیبانی کرد. روی پورت دوربین مداربسته IP اختصاصی آن نصب شده است. در حال حاضر دوربین مداربسته IP با قابلیت پشتیبانی از رم داخلی را در برندهای هایک ویژن، داهوا، تیاندی، ناظر و.. ارائه می دهیم.

حافظه داخلی دوربین مدار بسته را تنظیم کنید

پس از نصب حافظه دوربین مدار بسته (رم داخلی) مورد نظر خود، باید با مراجعه به تنظیمات تحت وب دوربین IP خود به تنظیمات مربوط به زمان بندی ضبط و یا ضبط در صورت وقوع رویدادی خاص با توجه به نیاز مشتری، تنظیمات زمان بندی مورد نظر را ضبط کنید. چه روزهایی از هفته و در چه ساعاتی ضبط انجام می شود یا خیر و یا بر اساس چه رویدادهایی (تشخیص حرکت، قابلیت های هوشمند، هشدار در صورت ضبط و…) و قابلیت Overwrite یا توقف ضبط. .

حافظه دوربین مدار بسته کجاست ؟ محل قرارگیری حافظه های دوربین مدار بسته IP (رم داخلی) در مدل ها و برندهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در برخی از مدل ها نیاز به باز کردن کیس است. در برخی مدل های دیگر بدون نیاز به این کار با بازکردن درب قاب می توانید به محل قرارگیری حافظه دوربین دسترسی پیدا کنید.

این روش می تواند روش مناسبی برای پروژه های کوچک و کم هزینه برای پروژه هایی باشد که یک یا دو دوربین IP وجود دارد، بنابراین این روش به تنهایی و بدون دستگاه ذخیره سازی توصیه نمی شود زیرا ظرفیت این رم های داخلی محدود است و شما خواهید بود. قادر است تصاویر را برای چند روز محدود ذخیره کند و در صورت وقوع جرم، سارقان می توانند دوربین مداربسته شما را بردارند و به سرقت ببرند که در این صورت دیگر به حافظه و بررسی تصاویر معتبر خود دسترسی نخواهید داشت.

از هارد دیسک در دستگاه ذخیره سازی استفاده کنید

در تمامی دستگاه های NVR و DVR قابلیت نصب هارد اکسترنال به تعداد دلخواه با ظرفیت استاندارد و مشخصات فنی محصولات در داخل کیس محصول با توجه به مشخصات فنی محصولات و تنظیمات با توجه به نیاز مشتری وجود دارد. برنامه زمانی مورد نظر، مانند ضبط یا ضبط در صورت بروز رفتار خاص، قابلیت بازنویسی یا توقف ضبط. این نوع درایوها نیز نوعی حافظه دوربین مداربسته هستند.

توجه داشته باشید که اگر دوربین مداربسته شبکه و NVR و DVR شما دارای قابلیت فشرده سازی H.265 هستند، می توانید این ویژگی را در تنظیمات مورد نظر خود اعمال کنید تا پهنای باند هر کانال (شامل: وضوح، فریم و ضبط در صورت حرکات یا رفتارهای غیرمجاز و ضبط) کاهش یابد. 2) می توانید زمان بیشتری نسبت به رویدادهای قبلی در درایو نگه دارید.

بنابراین، حتما به نیاز مشتری در خصوص زمان نگهداری تصاویر ذخیره شده توجه کنید، چرا در مکان های حساس مانند مخازن سوخت، بانک ها، محیط های نظامی، پروتکل های امنیتی و خاص در خصوص بازه زمانی، دوربین مداربسته امنیتی و حافظه دوربین خود را به عنوان استاندارد برای این منظور، قبل از تهیه محصولات مانیتورینگ خود، حتما با استفاده از نرم افزار مدیریت هارد، ظرفیت مناسب هارد دیسک را به دقت محاسبه کنید و یا در مورد محاسبه و انتخاب هارد با کارشناسان مشورت کنید و با استفاده از این اطلاعات می توانید ارائه دهید

. دستگاه ذخیره سازی خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا از میزان ظرفیت هارد دیسک پشتیبانی کند تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی، مشتریان شما به تصاویر ذخیره شده به درستی دسترسی داشته باشند.

حمله کنید

برخی از دستگاه های ذخیره سازی حرفه ای دارای قابلیت های Raid مختلفی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود تعیین کنید که چه نوع Raid برای نیازهای شما مناسب است تا بر اساس عملیات ذخیره سازی. انواع مختلفی از حملات وجود دارد که در هر دستگاه متفاوت خواهد بود.

این روش تا زمانی که دستگاه ذخیره سازی را در یک محیط امن و ایمن قرار دهید بسیار امن است.

قابلیت E-sata

برخی از دستگاه های ذخیره سازی حرفه ای از e-sata برای دسترسی به ظرفیت بیشتر برای ضبط طولانی تر در صورت نیاز پشتیبانی می کنند. این پورت در پنل پشتی دستگاه ذخیره سازی طراحی شده است.

برخی از برندهای معتبر از جمله داهوا محصولاتی با نام e-SATA Storage معرفی کرده اند که در صورت داشتن پورت ذخیره سازی e-SATA کاربران می توانند با توجه به مشخصات فنی دستگاه های ذخیره سازی و این محصولات، به هارد دیسک های بیشتری دسترسی داشته باشند تا فضای ذخیره سازی را فراهم کنند. .

توجه داشته باشید که ظرفیت و تعداد درایوها ارتباط مستقیمی با آداپتور مورد استفاده شما دارد و بر میزان آمپر مورد نیاز شما برای آداپتور تاثیر می گذارد. بنابراین برای ذخیره سازی بدون مشکل به این قانون توجه کنید، البته در دستگاه های ذخیره سازی با قابلیت پشتیبانی از تعداد بیشتر هارد از منبع تغذیه داخلی استفاده شده است که دیگر جای نگرانی نخواهد بود. این موضوع.

از FTP Sver و NAS Storage استفاده کنید

این ویژگی در برخی از محصولات نظارت تصویری موجود است.

از مسیر مشخص شده در لپ تاپ یا رایانه استفاده کنید و از طریق مرورگر وب ذخیره کنید

در این نوع حافظه های دوربین مداربسته، هر زمان که نیاز به ضبط در مسیر از پیش تعیین شده داشتید، می توانید به صورت دستی بر روی آیکون «Record» ضربه بزنید. توجه داشته باشید که این عملیات زمانی انجام می شود که مرورگر وب شما باز است.

از CMS به عنوان حافظه دوربین مدار بسته استفاده کنید

هر یک از برندهای مطرح دنیا نرم افزار CMS مخصوص به خود را دارند که بسته به پشتیبانی از تعداد محدود کانال خود می توانند تصاویر را بر اساس زمان بندی یا رویدادهای خاص (با توجه به مشخصات CMS مورد نظر) در پوشه از پیش تعیین شده تنظیم کنند. توجه داشته باشید که کامپیوتر یا لپ تاپ شما حافظه کافی دارد تا در حین ذخیره سازی به دلیل کمبود حافظه هیچ اطلاعاتی از بین نرود. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت کلاینت (لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی) باید دائما روشن باشد زیرا در صورت خاموش شدن باعث از بین رفتن تصاویر مهم محیط می شود.

بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر جهان علاوه بر CMS رایگان خود (که در برخی ویژگی ها محدود است) CMS های قابل خرید را نیز ارائه می دهند تا کاربران بتوانند به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند.

نسخه CMS را فعال کنید

برای این قابلیت می توانید دوربین های مداربسته IP خود را در نرم افزار CMS مناسب همان برند اضافه کنید و نحوه ذخیره سازی را مشخص کنید. برای این محصولات نیازی به تهیه دستگاه ذخیره سازی یا هارد داخلی آن نیست، اما توجه داشته باشید که کلاینت را در مکانی امن و غیرقابل دسترس قرار دهید تا امنیت تصاویر شما به خطر نیفتد.

اگر دوربین‌هایی در بستر کواکسیال دارید، نمی‌توانید آن‌ها را بدون دستگاه ذخیره‌سازی به CMS خود اضافه کنید و از CMS به عنوان حافظه‌ی دوربین مداربسته استفاده کنید، لازم است دوربین‌های بستر کواکسیال خود را به دستگاه متصل کنید این کار را برای دستگاه ذخیره‌سازی خود انجام دهید و اضافه کنید که دستگاه را از طریق بستر شبکه به CMS مورد نظر خود ارسال کنید.

برخی از کاربران از این قابلیت به عنوان دومین مکان ذخیره سازی خود استفاده می کنند تا هم بر روی هارد دستگاه خود و هم در هارد کامپیوتر یا لپ تاپ خود ذخیره داشته باشند تا در صورت آسیب دیدن هر یک از آنها، تصاویر در مکان معتبر دیگری ذخیره شوند. .

یکی از مواردی که باید در نظر داشت فرمت فایل پشتیبان است که معمولاً هنگام پشتیبان گیری از دو فرمت فایل با آن مواجه می شوید، یک فرمت معمولی که در هر سیستم پخش می شود و یک فرمت اختصاصی که فقط با Player مخصوص آن قابل پخش است. نام تجاری در سیستم های دیگر پخش می شود.

سخن پایانی در مورد اهمیت و استفاده از حافظه دوربین مدار بسته

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم ذخیره سازی به روش های مختلفی امکان پذیر است، اما باید توجه داشت که هر یک از این روش ها بسته به پروژه ممکن است به اندازه کافی کارآمد و یا حتی برای یک پروژه نامناسب باشند. معمولاً در مکان های حساس مانند مراکز نظامی، نیروی انتظامی، مخازن سوخت، نیروگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، بیمارستان ها و … برای افزایش ایمنی، علاوه بر ذخیره سازی بر روی هارد دیسک NVR یا DVR یا حافظه دوربین مدار بسته IP (رم داخلی)، ذخیره سازی را انجام دهید. عملیات در وهله دوم از طریق CMS یا سرور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید