آموزش دوربین مدار بسته

تکنولوژی دوربین مداربسته ضد مه چیست؟

تکنولوژی دوربین مداربسته ضد مه چیست؟

مطمئناً تصاویر دوربین مداربسته معمولی در شرایط آب و هوایی سخت مانند برف، باران، گرد و غبار و مه وضوح خوبی ندارند. در این مقاله قصد داریم تا با اصطلاح تکنولوژی دوربین مداربسته ضد مه را بررسی و برای شما ارائه نماییم.

 

دوربین مداربسته ضد مه

 

تکنولوژی دوربین مداربسته ضد مه چیست؟

شناسایی افراد و برخی جزئیات در تصاویر مانند پلاک خودرو بسیار دشوار خواهد بود. راه حلی که برخی از تولیدکنندگان دوربین مداربسته ارائه کرده اند فناوری Defog است. دوربین از سنسور برای تشخیص مه و فرمول پردازش تصویر برای ارائه فیلم مناسب استفاده می کند.

مه از قطرات آب و ذرات معلق در هوا ایجاد می شود. انعکاس نور از این قطرات و پراکندگی نور باعث کاهش دید و کنتراست رنگ می شود.

الگوریتم مورد استفاده در این فناوری، الگوریتمی برای افزایش کنتراست است. این الگوریتم برای سیگنال های تصویر قبل از فرآیند انتقال و فشرده سازی اعمال می شود. ذکر این نکته ضروری است که میزان بهبود و بازسازی تصویر بر اساس تراکم مه می باشد. عملکرد این فرمول در دو مرحله است:

تشخیص ویژگی های تراکم مه، دود یا گرد و غبار در تصویر
بازسازی تصحیح سیگنال های ویدئویی با دوربین مداربسته ضد مه

تراکم پیچیدگی ها در تصاویر پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می شود و کنتراست، اشباع رنگ و وضوح تصویر افزایش می یابد. این فرآیندها در داخل دوربین قبل از ارسال تصویر به دستگاه انجام می شود، بنابراین تاخیر محسوسی وجود ندارد.

فناوری دیجیتال در مه زدایی

دو فرمول دیجیتال برای مه زدایی تصاویر دوربین مداربسته ضد مه وجود دارد. این دو فرمول عبارتند از:

nonmodel image enhancemen یا روش افزایش تصویر غیر مدل

model image recovery method یا روش بازیابی تصویر مدل

در روش ارتقاء تصویر غیرمدل، کیفیت تصویر تا حدودی افزایش می یابد.

در واقع فقط جلوه بصری تصویر تغییر می کند و کیفیت تصویر به طور موثر افزایش نمی یابد.

در این فرمول از منطق فازی، برابری هیستوگرام و تغییر فیلتر استفاده شده است.

یکسان سازی هیستوگرام به دو صورت کلی و جزئی قابل انجام است. هر کدام از آنها معایبی مانند بهبود جزئی تصویر یا تکه تکه شدن تصویر دارند.

 

اما در روش بازیابی تصویر، کیفیت تصویر بر اساس فیلتر و تصویر مرجع اصلاح می شود. یک تصویر مرجع از تصاویر در زمان های مختلف برای تعیین پارامترهای مدل فیزیکی ایجاد می شود. این الگوریتم از استراتژی های فیلتر، روش حداکثر آنتروپی و تخمین استفاده می کند. فیلتر کردن و حداکثر آنتروپی از نظر محاسباتی سنگین و پیچیده هستند اما وضوح بالایی ارائه می دهند. تخمین عملکرد تصویر مخرب نیز طبق یک مدل فیزیکی کار می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید