آموزش دوربین مدار بسته

جنس بدنه دوربین مداربسته تحلیل جامع 0 تا 100

جنس بدنه دوربین های مداربسته

امروز در بخش مقالات فروشگاه اینترنتی دژپا میخواهیم در مورد جنس بدنه دوربین مداربسته وویزگی ها و تکنولوژی های به کار رفته در آن بحث کنیم. این مقاله بسیار مفید را حتما تا انتها بخوانید چون در پایان این مطلب اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص دوربین های مداربسته را بدست می آورید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته با شکل و شمایل های مختلفی در دسترس هستند که قیمت های مختلفی دارند که خریداران بسته به بودجه و هزینه خود اقدام به خرید منمایند. یکی از قسمت هایی که بر روی قیمت دوربین های مداربسته تاثیر زیادی میگذارد جنس بدنه و شکل و شمایل آن میباشد که در ادامه به صورت مفصل در این باره توضیح خواهیم داد.

 

جنس بدنه دوربین های مداربسته

جنس بدنه دوربین مداربسته کدام به صرفه تر است؟

همانطور که میدانید دوربین های مداربسته در دو کیس با بدنه پلاستیکی و بدنه فلزی در دسترس کاربران قرار میگیرند. هر دو جنس چه کیس پلاستیکی و چه فلزی در شکل های مختلفی که هرکدام یک نام دارند ساخته و پرداخته میشوند. مسلما دوربین های که جنس بدنه آنها پلاستیکی میباشد ارزان تر و به صرفه تر هستند و افرادی که هزینه زیادی برای دوربین نمیخواهند انجام دهند از این نوع محصول استقبال میکنند.

یکی دیگر از مواردی که باعث میشود تا افراد از دوربین های پلاستیکی استفاده کنند این است بعضا از دوربین ها در مکان هایی که به دور از عوامل طبیعی مانند برف باران و .. هستند استفادهمکنند مانند مغازه ها فروشگاه ها و اماکن اداری و تجاری. اما اگر شما بخواهید از دوربین مداربسته برای محیط های بیرونی مانند خیابان و درب منزل و در معرض حوادث استفاده کنید حتما باید از دوربین با بدنه فلزی استفاده نمایید چون دوربین های با بدنه پلاستیکی در بلند مدت ممکن است آسیب جدی ببینند.

بسیاری از دوربین های مداربسته که با نام دام معرفی میشوند عمدتا در داخل خانه و یا زیر سقف استفاده میشوند و از خطرات احتمالی در امان اند از این رو میتوانید از این دوربین ها با خیالی آسوده استفاده نمایید و هزینه کمتری هم پرداخت نمایید.

کدام کیس و جنس بدنه دوربین مداربسته مقاوم تر است

بسیاری از بدنه های فلزی دوربین مدار بسته از جنس فولاد زد زنگ هستند و در برابر عوامل طبیعی مانند سرما گرما و دیگر حوادث مقاوم هستند. این بدنه ها در قالب های مختلف در شرکت های مخصوص ساخته و طراحی میشوند آلیاژ بهکار رفته در این کیس ها ازنظر استحکام متفاوت است و این امر باعث تغییر قیمت کیس ها و دنهایت دوربین های مداربسته میشود.

بدنه دوربین مداربسته در رنگ های سفید نقره ای و مشکی بیشتر از هر رنگ دیگری دیده میشوند. و به علت استقبال افراد مختلف از این رنگ ها شرکت های سازنده بیشتر کیس های با این رنگ را تولید میکنند. نسبت خرید و فروش دوربین های مداربسته با بدنه فلزی و پلاستیکی تقریبا به صورت برابر است و فروش نسبتا یکسانی را دارا میباشند از همین رو شرکت های مختلف هر دونوع رو در شمایل مختلف تولید میکنند.

جنس بدنه دوربین مداربسته کوچک و بزرگ مزیت ها و معایب

دوربین های پلاستیکی برای طول عمر بیشتر باید از فضا های نامناسب مانند محیط های بیرونی و سرما و گرمای شدید بدور باشند چون بدنه های پلاستیکی ممکن است در اثر سرما و یا گرمای زیاد دچار تغییر بدنه شوند و احتمال آسیب رسیدن به بردو همچنین قطع شدن تصویر شود.

یکی از مزیت های دوربین های پلاستیکی این است که نسبت به دوربین های فلزی وزن سبک تری دارند و برای نصب کار راحت تر و ماندگاری بالاتری در محل نصب دارند. در مقابل دوربین های فلزی وزن سنگین تری ارند و نصب و ماندگاری آنها به مراتب سخت تر از دوربین های پلاستیکی میباشد.

یکی از مزیت های دوربین ها پلاستیکی نسبت به دوربین های فلزی این است که این کیس ها نیازی به رنگ شدن ندارن اما دوربین های فلزی حتما باید رنگ شوند و کیفیت و نوع رنگ شدن آنها هم حائز اهمیت میباشد. شما در خرید دوربین مداربسته میبایست ویژگی های مختلف رو بررسی نمایند تا بتوانند یک دوربین با قیمت مناسب و امکانات مورد نظر برای محیط دلخواه خریداری کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید