آموزش دوربین مدار بسته

دلایل ایجاد نویز در دوربین های مداربسته

دلایل ایجاد نویز در دوربین های مداربسته

در این مقاله قصد داریم درباره دلایل ایجاد نویز در دوربین های مداربسته که حتما تا به حال به آن برخورد کرده اید بحث کنیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و از قابلیت های دوربین های مداربسته اگاه شده و از مطالب استفاده کنید. عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد نویز در دوربین های مدار بسته و تداخل آن شوند. در زیر فهرستی از برخی از آنها را برای شما ارائه کرده ایم.

 

نویز در دوربین های مداربسته

 

دلایل ایجاد نویز در دوربین های مداربسته

 

عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد نویز در دوربین های مدار بسته و تداخل آن شوند. در زیر فهرستی از برخی از آنها آورده شده است:

 

  1. استفاده از منبع تغذیه نامناسب
  2. استفاده از کابل های بی کیفیت
  3. استفاده از دوربین های بی کیفیت
  4. استفاده از مبدل های بی کیفیت
  5. محل نصب نادرست
  6. دوربین داغ شده
  7. اتصالات ضعیف
  8. کمبود نور کافی

 

در ادامه، به جزئیات هر یک از این عوامل را که ممکن است باعث ایجاد اختلال و نویز در دوربین مدار بسته شود، اشاره شده است.

 

استفاده از منبع تغذیه نامناسب:

برای اینکه دوربین مداربسته به درستی کار کند، باید طبق دستورالعمل سازنده، برق کافی دریافت کند.

اکثر پروژه های دوربین مدار بسته از جریان مستقیم 12 ولت استفاده می کنند، اما دوربین هایی نیز وجود دارند که با برق 24 ولت متناوب کار می کنند.

دوربین مداربسته حرفه ای علاوه بر ولتاژ مناسب باید جریان کافی را برای عملکرد صحیح دریافت کند و در صورت عدم رعایت مشخصات فنی دوربین علاوه بر مشکلات دیگر، مشکلات مربوط به تداخل و نویز نیز ظاهر می شود.

یک دوربین مداربسته سنتی مانند مدل‌های تله و پیچ نصب شده در منازل و مشاغل کوچک معمولاً به منبع تغذیه 12 ولتی با تغییرات 10 درصد نیاز دارد، به این معنی که دوربین می‌تواند با ولتاژ 10 درصد بالاتر یعنی 13.2 VDC یا کمتر از 10 درصد کار کند. پشتیبانی از ولتاژ 10.8 VDC.

دوربین های ارزان قیمت و برندهای ناشناخته و بی کیفیت ممکن است تحمل 10 درصد را نداشته باشند. هنگام خرید مطمئن شوید که دوربین شما این تحمل ولتاژ را داشته باشد.

منبع تغذیه ای وجود دارد که دارای پتانسیومتر است که به شما امکان می دهد ولتاژ ارسال شده به دوربین را تغییر دهید. به جای ارسال 12 VDC،

می توان ولتاژ را برای جبران افت ولتاژ در کابل افزایش داد. اگر با دوربین خود مشکل دارید، می توانید ولتاژ ورودی دوربین را اندازه بگیرید و به تدریج ولتاژ را برای تست افزایش دهید. همچنین می توانید برای جبران افت ولتاژ کابل ها را تعویض کنید.

استفاده از کابل های بی کیفیت ( راهنمای دلایل ایجاد نویز در دوربین های مداربسته )

کابل های کواکسیال بی کیفیت می توانند با عدم جداسازی مناسب تداخل الکترومغناطیسی در محل، مشکلاتی را ایجاد کنند. زمانی که این نوع کابل اختراع شد،

تصور این بود که گره موجود می تواند از تداخل خارجی در کابل جلوگیری کند، اگر نوار کافی وجود نداشته باشد یا اگر تداخل خارجی در کیفیت مواد وجود نداشته باشد، ممکن است مشکلات جدی در تصویر ایجاد شود. .

همچنین رعایت فاصله صحیح کابل ها با توجه به نوع مورد استفاده ضروری است، کابل هایی مانند RG59، RG6، RG11 دارای محدودیت فاصله هستند و این نکته باید در نظر گرفته شود.

هنگامی که دوربین با استفاده از کابل های UTP (کابل شبکه) با استفاده از بالون نصب می شود، باید اطمینان حاصل کنید که کیفیت آن به اندازه ای است که باعث ایجاد نویز در دوربین مداربسته و ایجاد اختلال در تصویر نشود.

سنتی ترین کابل های UTP موجود در بازار رده 5e است که به cat5e معروف است اما در بسیاری از موارد استفاده از کابل های این رده به دلیل کیفیت پایین مشکلاتی را به وجود آورده است.

مواقعی وجود دارد که یک دوربین با کیفیت پایین بدون توجه به آنچه شما سعی در بهبود آن دارید، تصاویر بدی ارائه می دهد. بنابراین، خرید دوربین هایی که حداقل الزامات پروژه شما را برآورده می کنند بسیار مهم است.

دوربین های بدون برند معمولا کیفیتی که برای پروژه دوربین مداربسته شما نیاز دارید را با هزینه بسیار کم به خصوص در شرایط نامساعد مانند شرایط نور کم ارائه نمی دهند.

استفاده از دوربین های با کیفیت پایین یکی از دلایل نویز در دوربین های مداربسته

مواردی وجود دارد که دوربین کیفیت مطلوبی ندارد و تصاویر بدی ارائه می دهد و باعث ایجاد نویز در دوربین مداربسته و تصاویر دریافتی می شود. بنابراین، خرید دوربین هایی که حداقل الزامات پروژه شما را برآورده می کنند بسیار مهم است. قبل از خرید دوربین مداربسته تحقیقات لازم را انجام دهید و اطلاعات کافی در مورد انواع برندهای موجود در بازار به دست آورید.

استفاده از مبدل های بی کیفیت

اگر از کابل‌های Cat5e یا Cat6 UTP با بالن استفاده می‌کنید، از نوع فناوری دوربین آگاه باشید زیرا بادکنک‌هایی برای استفاده با HDCVI، HDTVI یا AHD وجود دارد. محصول ایده آل را برای نصب خود انتخاب کنید.

محل نصب نامناسب هم یکی از دلایل نویز در دوربین های مداربسته میتواند باشد

اگر اتصال زمین دوربین مداربسته به صورت نامناسب انجام شود، ممکن است باندهایی روی صفحه داشته باشید که باعث ایجاد مشکل تداخلی و ایجاد نویز در دوربین مداربسته می شود که به آن حلقه زمین می گویند. این مشکل اساساً زمانی رخ می دهد که دوربین، DVR یا منبع تغذیه در مکان های مختلفی ساخته شده باشد که مقاومت های متفاوتی دارند.

داغ شدن بیش از حد دوربین مداربسته

زمانی که دوربین مداربسته گرم می شود، نویز در تصویر ظاهر می شود، این به دلیل نوع دوربینی است که گاهی اوقات به دلیل کیفیت ساخت ضعیف نمی تواند گرما را از بین ببرد.

همچنین ممکن است به دلیل عدم وجود تهویه مناسب برای دوربین هنگام نصب دوربین در محفظه ها یا در محیط های با دمای بالا به دلیل نور خورشید یا سایر منابع گرما، گرمایش رخ دهد.

اتصالات ضعیف

وضعیتی را تصور کنید که اتصالات دوربین ضعیف است یا ناگهان منبع تغذیه ضعیفی نصب شده است که باعث ایجاد انواع تماس ضعیف می شود. این مشکل قطعا منجر به تداخل در دوربین و ایجاد نویز می شود. همیشه اتصالات منبع تغذیه و کابل کواکسیال را بررسی کنید زیرا ممکن است در این موارد مشکلات متناوب ایجاد شود.

عدم وجود نور کافی هم یکی از عوامل نویز در دوربین های مداربسته میباشد

برای تولید یک تصویر با کیفیت، لازم است که نور کافی در محیط وجود داشته باشد. این یک اصل است که برای انواع دوربین ها مانند دوربین فیلمبرداری، دوربین مدار بسته یا حتی تلفن همراه شما صدق می کند.

همه دوربین ها ممکن است در نور کم با نویز و تداخل مواجه شوند. هرچه سنسور تصویر دوربین بزرگتر باشد، در شرایط کم نور بهتر عکس می گیرد. بنابراین در خرید دوربین مداربسته باید به نوع لنز و اندازه سنسور آن توجه ویژه ای داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید