آموزش دوربین مدار بسته

دلایل دوربین مداربسته سیاه و سفید (+ راه حل)

دلایل دوربین مداربسته سیاه و سفید (+ راه حل)

دلایل دوربین مداربسته سیاه و سفید (+ راه حل) : تصویر سیاه و سفید دوربین مدار بسته یکی از مشکلات رایج در سیستم های امنیتی است. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته چیست ؟

در این متن قصد داریم علاوه بر بررسی دلایل سیاه و سفید بودن دوربین مداربسته، راهکارهایی برای رفع این مشکل نیز معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید

با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت دوربین های مداربسته روز به روز در حال افزایش است.

رنگ دوربین مداربسته برای بسیاری از مدل ها مزیت محسوب می شود زیرا علاوه بر کیفیت تصویر، توجه به جزئیات و رنگ ها نیز بسیار مهم است. بنابراین خرابی دوربین مداربسته و سیاه و سفید بودن تصاویر آن می تواند دردسرساز باشد.

 

دوربین مداربسته سیاه و سفید

 

دلایل دوربین مداربسته سیاه و سفید (+ راه حل)

دلیل دوربین مداربسته سیاه و سفید در شب

دلایل متعددی برای بروز این مشکل وجود دارد که در ادامه لیستی از آنها و نحوه رفع آنها را مشاهده خواهید کرد:

1- شاید منبع تغذیه مشکل داشته باشد

اگر اتصال برق به دوربین به درستی انجام نشود یا کابل های اتصال دوربین به منبع تغذیه یا آداپتورها مشکل داشته باشند، ممکن است تصویر دوربین مداربسته سیاه شود یا رنگ آن تغییر کند.

دو راه برای اطمینان از اینکه مشکل از این قسمت است وجود دارد.

راه حل اول این است که دوربین دیگری را که از سالم بودن آن مطمئن هستید به کابل ها وصل کنید و راه حل دوم این است که دوربین مدار بسته فعلی را به کابل های دیگری که از سالم بودن آن مطمئن هستید وصل کنید.

اگر دوربین جدیدی که به کابل ها وصل کرده اید مشکل داشته باشد نشان دهنده این است که مشکل از منبع تغذیه و کابل های شماست.

در حالی که اگر کابل برق دوربین را عوض کرده اید و مشکل سیاه و سفید بودن دوربین مداربسته همچنان حل نشده است، مشکل از کابل، آداپتور یا منبع تغذیه نیست و باید گزینه های دیگر داده شده در ادامه مطلب را بررسی کنید.

2- دوربین ممکن است در جای نامناسب قرار گیرد

یکی از نکاتی که در نصب دوربین مداربسته باید به آن توجه زیادی داشته باشید، یافتن محل مناسب برای اتصال دوربین مداربسته است.

به همین دلیل است که معمولا توصیه می شود قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته با یک متخصص مشورت کنید.

زیرا در خرید نه تنها قیمت دوربین مداربسته در نظر گرفته می شود بلکه بسیاری از عوامل دیگر در تصمیم گیری شما موثر خواهند بود.

دلیل اینکه محل نامناسب نصب دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است این است که اگر دوربین در محلی که نور کافی وجود ندارد و بیش از حد تاریک و سایه است وصل شود، ممکن است در حالت دید در شب باشد و… و تصویر به طور خودکار سیاه و سفید خواهد شد.

برای حل این مشکل باید محل دوربین را تغییر داد و در مکانی روشن تر و روشن تر نصب کرد تا مشکل برطرف شود. جدا از این موضوع باید به محل قرارگیری سایبان دوربین مداربسته خود نیز توجه کنید.

آفتابگیر سایه ای است که روی دوربین مداربسته قرار می گیرد تا از نور خورشید، گرد و غبار و گرد و غبار محافظت کند.

اگر آفتابگیر دوربین مداربسته خیلی جلو باشد، ممکن است فضا را برای دوربین خیلی تاریک کند و حالت دید در شب دوربین مداربسته را فعال کند.

3- لنز دوربین کثیف است یا گرد و غبار روی آن وجود دارد

لنز دوربین به گونه ای عمل می کند که نور فضا از آن عبور می کند، دوربین می تواند با بررسی این نور وارد شده توسط لنز تصمیم بگیرد که چگونه حالت تصویربرداری خود را تنظیم کند.

درست مانند وضعیتی که در گزینه قبلی مطرح شد، این امکان وجود دارد که لنز کثیف نور را کاهش دهد و دوربین مداربسته نتواند آن را از هوای تاریک تشخیص دهد و نور مادون قرمز خود را فعال کند.

4- سنسورهای نور مادون قرمز ممکن است اشتباه روشن شده باشند

فعال کردن نور مادون قرمز در زمانی که نور فضا کافی است و هنوز شب نشده است باعث سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته و ایجاد لکه های سفید بر روی تصویر دوربین می شود.

تست این مشکل و همچنین حل آن بسیار آسان است. دوربین مداربسته خود را یک بار خاموش و روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید.

اگر بعد از روشن شدن دوربین مشکل حل شد به این معنی است که یک مشکل جزئی در سیستم وجود داشته و اکنون حل شده است.

5- زاویه دید در سیاه و سفید بودن دوربین مداربسته نقش دارد

 

اگر زاویه دید لنز دوربین مداربسته شما باز باشد، این امر می تواند باعث انعکاس نور IR در داخل لنز دوربین شود و رنگ و دقت تصاویر را مختل کند.

برای حل این مشکل کافی است وسعت و بزرگنمایی لنز خود را کاهش دهید.

در اکثر موارد با توجه به این پنج دلیل و راه حل ارائه شده در متن، می توانید به راحتی مشکل دوربین مداربسته سیاه و سفید یا سایر مشکلات تصویر دوربین مدار بسته را حل کنید.

 

با این حال، به دلیل یک مشکل یا اختلال خاص، ممکن است مشکل دوربین مداربسته سیاه و سفید به راحتی با این چند راه حل حل نشود و نیاز به بررسی های دقیق تری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید