آموزش دوربین مدار بسته

چگونگی انتخاب بهترین لنز دوربین مدار بسته در سال 2023

لنز دوربین مدار بسته

امروز و در این پست قصد داریم تا در خصوص لنز دوربین مدار بسته و برخی ویژگی های آن بحث و تحقیق کنیم پس تا پایان با ما باشید و از محتوای مفید این پست استفاده نمایید. از آنجایی که دوربین های مدار بسته دارای لنزهای متفاوت در ابعاد و اندازه های مختلفی هستند  به همین دلیل می توانند برای اهداف متغیری استفاده شوند. همانطور که می دانیم لنز دوربین مدار بسته دارای دامنه دید گسترده و باریکی می باشد که به ما امکان دید در زوایای بسیاری را می دهد.

نقش لنز دوربین مدار بسته

 لنز دوربین مدار بسته با توجه به زاویه دیدی که به ما ارائه می دهد دارای انواع متفاوتی می باشد. در واقع لنز ها می توانند زاویه دید محدود و وسیعی داشته باشند. شما بنا بر اهدافی که دارید می توانید دوربین های مدار بسته ای با لنز های متفاوت انتخاب نمایید.

لنز دوربین مدار بسته

 

ابعاد لنز دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته می تواند دارای ابعاد 6/3 میلیمتر باشد که در واقع  می توان گفت یک ابعاد استاندارد برای لنز دوربین است. این لنزها در این ابعاد دارای  زاویه دید 90 درجه می باشند. در واقع گستره دید آنها دارای این میدان است. لنزهایی با ابعاد 8/2 میلیمتر دارای میدان دید 110 درجه می باشند که نسبتا دید گسترده ای را از محیط اطراف به ما می دهند و برای پوشش دهی مناطق بزرگ مناسب می باشند.

ابعاد دیگر این لنز دوربین مدار بسته در 8 میلیمتر، 12 میلیمتر،50 و 100 میلیمتر می باشد که این ابعاد دیدی محدود  از یک منظره یا صحنه در فاصله های زیاد را به ما ارائه می دهند. همچنین برای خرید دوربین مدار بسته کوچک و بزرگ میتوانید وارد صفحه اصلی سایت شوید و با بهترین قیمت دوربین مدار بسته مورد نظر خود را  با انواع لنز سفارش دهید.

انواع لنز دوربین مدار بسته کوچک و بزرگ

  • لنز واریفوکال

بعضی از دوربین ها دارای لنزهای واریفوکال می باشند این لنزها قابلیت تنظیم فاصله کانونی در دوربین مدار بسته را دارا می باشند. همین ویژگی آنها را در مقایسه با سایر لنزها گران تر می نماید. این لنز ها دارای قابلیت بزرگ نمایی می باشند و می توانند بر روی تصاویر و اجسام به صورت خودکار زوم نمایند.از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. در واقع دارای دید گسترده و باریک می باشند.

  • لنزهای مونوفوکال

به لنزهای ثابت دوربین مداربسته لنزهای مونوفوکال گفته می شود. در واقع دامنه دید در این لنزها تغییر نمیکند و دارای فاصله کانونی مشخصی می باشد.

می توانیم بگوییم که با دانستن انواع لنز دوربین مدار بسته کوچک و بزرگ و ابعاد آنها، در انتخاب دوربین مدار بسته ای که می خواهیم مورد استفاده قرار دهیم، دقت بیشتری نماییم تا بتوانیم به اهداف و انتظارات که از دوربین مدار بسته خود داریم برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید