آموزش دوربین مدار بسته

مشکلات عمده دوربین مداربسته و ارائه راهکاری برای تعمیر آن ها بررسی 6 مشکل عمده

مشکلات عمده دوربین مداربسته

مشکلات عمده دوربین مداربسته و ارائه راهکار هایی برای تعمیر آن مسئله ای است که امروز میخواهیم به بحث و تبادل نظر درباره آن بپردازیم.

دوربین های مداربسته نیز به مانند هر وسیله ای دیگر ممکن است پس از مدت زمانی استفاده از آن ها دچار مشکلات بسیار زیادی گردند که روی کیفیت تصاویر آن ها تأثیر بگذارد.

پس از برخورد با این مشکلات می بایست حتما با کارشناس و متخصص مربوط به این حوزه کاری مراتب را در جریان نهاد تا وی بنا به تجربه خود مشکل پیش روی را برطرف نماید.

 

مشکلات عمده دوربین مداربسته

مشکلات عمده دوربین مداربسته که میتواند رخ دهد

دوربین مداربسته علی رغم تمامی مزیت هایی که دارد؛ ممکن است گاهی اوقات شما را با برخی از مشکلات مواجه سازد که در ادامه به ذکر مشکلات و خرابی های احتمالی دوربین های مداربسته روی خواهیم آورد. به طور کلی مشکلاتی که مربوط به دوربین مداربسته می شوند؛ شامل موارد زیر می باشد:

  • سیستم بزرگنمایی یا زوم کردن دوربین از کار بیفتد یا خوب کار نکند.
  • تصویر ارائه شده از دوربین نامطلوب باشد و تصویر را به صورت برفکی به نمایش درآورد.
  • حالت چرخشی دوربین از کار بیفتد.
  • پخش صدای دوربین غیر ممکن گردد.
  • در تصاویر دوربین های مداربسته نویز ایجاد گردد.
  • نوردهی دوربین مداربسته کم و زیاد گردد.

ذکر چنین مشکلاتی پس از مدت زمانی استفاده از دوربین مداربسته ممکن است گریبانگیر کاربر گردد که در این صورت کاربر می بایست مراتب را با کارشناس مربوطه و متخصص این فن توضیح دهد تا وی بنا بر علم و دانش خود و با تکیه بر تجربه خویش مشکل به وجود آمده را برطرف نماید.

تعمیر  و راهکار های برای مشکلات عمده دوربین مداربسته

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ ممکن است هر یک از مشکلات عمده دوربین مداربسته احتمالی برای یک دستگاه دوربین مداربسته اتفاق بیفتد. انواع دوربین مداربسته بسته به قیمت دوربین مداربسته تغییر میابد که بر نوع برد و جنس بدنه  و کارایی دوربین تاثر خواهد گذاشت.

با توجه به استقبال مردم از دوربین مداربسته ارزان و ارزان بودن قطعات آن برای خدمات پس از فروش شرکت های ایرانی زیادی وارد عرصه تولید شده اند.

به همین منظور می توان گفت از جمله رایج ترین و متداول ترین مشکلاتی که ممکن است برای دوربین های مداربسته اتفاق بیفتد؛ این مسئله است که تمامی تجهیزات دوربین روشن است ولی در عین حال دوربین شما تصویر ندارد.

برای برطرف نمودن این مشکل در وهله نخست می بایست از متصل بودن دوربین به برق اطمینان حاصل نمود.

در صورتی که به برق متصل هستید و تصویری برای شما به نمایش در نمی آید، در این صورت بهتر است که فیش ها و کابل ها را کنترل کرد و پس از آن سیم های داخلی دوربین های مداربسته را نیز کنترل کرد.

اگر باز هم مشکل مشخص نشد باید منبع تغذیه را بررسی کرد چرا که در برخی از مواقع ممکن است از یک منبع تغذیه برای چند دوربین مداربسته استفاده شود که در این حالت می بایست اتصالات مربوط به ورودی و خروجی آداپتور دوربین را بررسی کرد تا بتوان مشکل پیش روی را برطرف نمود.

در صورتی که دستگاه DVR یا خود دوربین نتواند تصاویر را ذخیره کند، باید هارد دیسک را از لحاظ ظرفیت نگهداری داده ها مورد بررسی قرار داد. افت و ولتاژ و آمپر نیز می تواند روی کیفیت تصاویر تأثیر مستقیمی بگذارند.

 

مشکلات عمده دوربین مداربسته

 

ارائه راه حل هایی برای عیب یابی مشکلات عمده دوربین مداربسته

همان طور که گفته شد؛ گاهی اوقات بر حسب شرایطی به هنگام نصب دوربین مداربسته مشکلاتی پیش روی کاربر قرار می گیرد که می بایست با آن ها دست و پنجه نرم کند.

هر چند که این مشکلات غالبا شامل دوربین مداربسته جدید و نوین در بازار نمی گردند ولی در عین حال ممکن است چنین مشکلاتی پیش آید.

توصیه ای که همیشه به کاربران استفاده از دوربین مداربسته می شود؛ ذکر این مسئله است که همیشه نصب دوربین مداربسته را به افراد کاربلد و متخصص در این حوزه بسپارند تا از هر گونه خرابی و تعمیر آن ها در امان باشند.

اما در صورتی که افراد خود سهل انگارانه دست به نصب دوربین مداربسته می زنند، ممکن است سبب قطعی دوربین مداربسته شوند.

به طور معمول قطع شدن دوربین مداربسته به عواملی از جمله: قطعی کابل، خرابی سوکت و پورت های خروجی بستگی دارد که می بایست تمامی موارد گفته شده به هنگام نصب دوربین مداربسته رعایت گردد تا هیچ گونه مشکلی برای نصب دوربین مداربسته گریبانگیر کاربران استفاده از این دستگاه های امنیتی نگردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید