آموزش دوربین مدار بسته

معرفی 6 نوع دوربین مداربسته مخفی

معرفی 6 نوع دوربین مداربسته مخفی

در این مقاله خواندنی و جالب میخواهیم 6 نوع دوربین مداربسته مخفی را معرفی کنیم که بسیار مفید میباشد پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. استفاده از دوربین های مداربسته معمولی در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره بسیاری از افراد در فروشگاه ها، ادارات بزرگ و مجتمع های مختلف است.

معرفی 6 نوع دوربین مداربسته مخفی

معرفی 6 نوع دوربین مداربسته مخفی

معرفی 6 نوع دوربین مداربسته مخفی

با این حال، بسیاری از افراد در مورد دوربین های مداربسته مخفی و جزئیات آن اطلاعات کافی ندارند .آیا قانون اصلا اجازه استفاده از چنین دوربین هایی را داده است؟ در این مقاله علاوه بر آشنایی با انواع دوربین های مداربسته مخفی، با قانون استفاده از آن و نکات مهم در این زمینه نیز آشنا خواهید شد. پس این متن را از دست ندهید.

 

دوربین مداربسته مخفی چیست و چه تفاوتی با سایر مدل های دوربین مداربسته دارد؟

دوربین مداربسته مخفی که به دوربین های جاسوسی یا دوربین مداربسته نیز معروف است، نوعی دوربین مداربسته است که بر خلاف مدل های معمولی که بزرگ و چشمگیر هستند، اندازه کوچکی دارند.

همانطور که از نامش مشخص است، هدف اصلی و عملاً تنها استفاده از این دوربین ها ثبت وقایع و فعالیت هایی است که در یک مکان خاص بدون جلب توجه و شاید مخفیانه اتفاق می افتد. بنابراین باید مراقب باشید که قانون در مورد استفاده از این مدل از دوربین ها چه می گوید.

 

دوربین مداربسته مخفی چیست و چه تفاوتی با سایر مدل های دوربین مداربسته دارد؟

 

قانون استفاده از انواع دوربین مداربسته مخفی

در کشور ما قانون به صراحت اعلام کرده است که برای استفاده از هر دوربین مدار بسته اعم از علنی یا مخفی مجوز لازم است. از طرفی استفاده از دوربین مخفی برای استراق سمع یا جاسوسی پلیس فتا جرم محسوب می شود و یکی از شرایط نصب دوربین مداربسته این است که اگر قصد انجام چنین کاری در اماکن عمومی را دارید، لازم است از علامت یا علامت استفاده کنید به دیگران در این مورد اطلاع دهید. بنابراین لازم است برای دریافت مجوز استفاده از این نوع دوربین ها به پلیس +10 و پلیس راهور مراجعه کنید.

 

آشنایی با پرکاربردترین انواع دوربین مداربسته مخفی

بر اساس کاربرد، نوع اتصال و ظاهر، انواع دوربین های مداربسته مخفی را می توان به 6 دسته اصلی تقسیم کرد که در زیر نام تمامی آن ها به همراه مشخصات کامل آن ها را مشاهده خواهید کرد.

 

– دوربین مداربسته مخفی آینه ای

اولین مدلی که در بین نمونه های دوربین های مداربسته و جاسوسی استفاده می شود دوربین آینه ای است. طرز ساخت این دوربین به این صورت است که یک دوربین کوچک را داخل یک محفظه قرار می دهند و با یک آینه محدب روی محفظه را می پوشانند. استفاده از این دوربین ها بسیار آسان است و مشکل خاصی وجود ندارد، فقط باید به محل نصب آن توجه کنید زیرا اگر نور به آن نرسد کیفیت عکس ها و فیلم های دریافتی کاهش می یابد.

.

 

- دوربین مداربسته مخفی آینه ای

 

– دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری یا بند انگشت

این دوربین ها که با سیستم AHD کار می کنند دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند که باعث می شود به راحتی در هر مکانی پنهان شوند. از نکات مثبت این مدل می توان به اندازه مناسب، استفاده راحت، قیمت پایین و کیفیت خوب 2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که استفاده شخصی شما را راحت می کند.

 

– دوربین نظارت مخفی هالوژن

این دوربین ها به صورت لامپ هالوژن قرار می گیرند و کیفیت بسیار بالایی دارند. ظاهر کوچک و در عین حال کیفیت خوب این مدل باعث شده است که این دوربین در فضاهایی مانند آسانسور بسیار مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل به دوربین آسانسور نیز معروف است.

 

– دوربین مداربسته مخفی سوزنی

در بین انواع دوربین های مداربسته مخفی این مدل به دوربین های پین هول نیز معروف است و از نظر اندازه و کاربرد در دسته دوربین های مداربسته مخفی مینیاتوری قرار می گیرد. با این وجود بهتر است بدانید که قیمت این مدل نسبت به سایر مدل های مشابه بالاتر خواهد بود زیرا کیفیت تصاویر و فیلم های ثبت شده توسط این دوربین ها نسبت به مدل های مشابه بالاتر است.

– دوربین مداربسته ردیاب مخفی

یکی از دوربین های مدار بسته که به صورت مخفیانه استفاده می شود و استفاده از آن بسیار آسان است دوربین های ردیاب مخفی هستند که ظاهری شبیه به دتکتورهای اعلام حریق، دزدیاب و … دارند اما در واقع قابلیت ضبط را دارند.

– دوربین مداربسته مخفی خودکار

بله، شما درست این را متوجه شدید. دوربین های مخفی در اتومبیل ها فقط برای فیلم های جیمز باند نیستند. این دوربین ها که در بدنه اتوماتیک تعبیه شده اند، قابلیت ضبط تصویر و صدا را با کیفیت قابل قبولی دارند. البته لازم به ذکر است که باتری این نوع دوربین مخفی برای مدت طولانی مناسب نیست و حداکثر تا چهل دقیقه برای شما کار می کند.

اکنون که با انواع دوربین های مداربسته مخفی آشنا شدید، انتخاب برای شما راحت تر خواهد بود. اما برای جلوگیری از هر گونه مشکل به قوانین استفاده از آنها و آموزش دوربین های مداربسته توجه کنید. با تشکر از همکاری شما

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید