آموزش دوربین مدار بسته

آموزش بازیابی اطلاعات و بازیابی هارد دوربین مدار بسته

آموزش بازیابی اطلاعات و بازیابی هارد دوربین مدار بسته

در این مقاله خواندنی قصد داریم تا آموزش بازیابی هارد دوربین مدار بسته و نرم افزار های مورد نیاز آنان را برای شما توضیح دهیم. دردژپا آموزش دوربین مداربسته درباره بخش های مختلف قرار گرفته است که میتوانید از آنها استفاده کنید. آیا با روش های بازیابی دوربین مداربسته آشنایی دارید؟ راه های زیادی برای بازیابی دوربین های مداربسته وجود دارد. می دانیم که دوربین مداربسته فیلم ضبط می کند و سیگنال ها را برای ذخیره سازی به هارد دیسک دوربین مداربسته dvr ارسال می کند. برای یافتن ویدیوهای قبلی باید آموزش ریکاوری هارد دوربین مدار بسته را اجرا کنید.

 

بازیابی هارد دوربین مدار بسته

 

آموزش بازیابی اطلاعات و بازیابی هارد دوربین مدار بسته

امروزه دوربین های مدار بسته نقش مهمی در کنترل ترافیک دارند. از این دوربین ها در منازل و مکان های تجاری و اداری استفاده می شود. با این دوربین ها می توان هرگونه فعالیت مجرمانه را رصد کرد.

دوربین مداربسته در حال فیلمبرداری از صحنه جنایت است. این تصاویر بر روی هارد دیسک دستگاه ضبط ذخیره می شوند. به همین دلیل است که اگر این تصاویر گم شوند، تمام شواهد از بین خواهند رفت. در این مواقع بازیابی دوربین مداربسته نقش مهمی در به دست آوردن اطلاعات و تصاویر ویدئویی خواهد داشت.

آیا بازیابی هارد دوربین مدار بسته مهم است؟

روش های بازیابی دوربین مداربسته
در بسیاری از موارد امکان بازیابی اطلاعات یا بازیابی دوربین های مداربسته وجود دارد. اما این همیشه امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، اگر داده ها روی دیسک بازنویسی شوند، بازیابی اطلاعات دشوارتر می شود.

ریکاوری دوربین مدار بسته با نصب برخی نرم افزارها قابل پیاده سازی است. با نصب هر یک از این نرم افزارها به راحتی می توانید تصاویر قبلی را پیدا کنید. اما اگر ویدیوهای جدید روی DVR یا هارد دیسک ذخیره شوند، شانس شما بسیار کم خواهد بود.

بنابراین می توان امیدوار بود که فایل های ویدئویی بازیابی شوند. مگر اینکه هارد کاملا رونویسی شده باشد. ضمن معرفی روش های بازیابی اطلاعات، هر یک از این موقعیت ها را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

برای بازیابی دوربین مداربسته، روش های زیر را امتحان کنید:

1. استفاده از نرم افزار بازیابی هارد دوربین مدار بسته

نرم افزارهای زیادی برای بازیابی وجود دارد. در بیشتر موارد، اگر امکان بازیابی اطلاعات وجود داشته باشد، باید از نرم افزار خاصی استفاده کنید. برای مثال استفاده از نرم افزار EASEUS در بسیاری از موارد می تواند مفید باشد. این نرم افزار برای بازیابی اطلاعات از هارد بسیار مفید است. یک جستجوی ساده در گوگل شما را با این نرم افزارها و نحوه نصب آنها آشنا می کند.

2. استفاده از نسخه پشتیبان برای بازیابی هارد دوربین مدار بسته

امروزه استفاده از پشتیبان گیری یک راه حل ساده برای محافظت از اطلاعات حساس است. بسیاری از نرم افزارها به شما امکان پشتیبان گیری را می دهند. با این نرم افزارها می توانید از هارد یا کارت حافظه دوربین بکاپ بگیرید.

اگر هارد دیسک به طور کامل آسیب دیده یا رونویسی شده باشد چه باید کرد؟

«در صورت خرابی یا بازنویسی کامل امکان بازیابی هارد دوربین مداربسته (درایو اصلی) وجود ندارد، در این مواقع تنها راه برای داشتن اطلاعات استفاده از درایو ثانویه به عنوان پشتیبان است.

بهتر است ابتدا با رونویسی و نحوه ذخیره اطلاعات روی کارت حافظه یا هارد آشنا شوید. این موارد را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد:

رونویسی به چه معناست؟

پس از حذف فایل، می توان دوباره داده های جدید را نوشت. همانطور که شناخته شده است، بازنویسی، بازنویسی اطلاعات روی هارد دیسک نامیده می شود. ممکن است بارها اطلاعات را از هارد یا حافظه خود حذف کرده باشید. پس از آن، داده های جدید را روی آن ذخیره کرده است.

“هنگام نوشتن داده های جدید، بخش های حافظه که ذخیره داده های قبلی بودند تغییر می کنند.”

بنابراین اگر ویدیوهای قبلی از سیستم حذف شوند و داده های جدید ذخیره شوند، بازنویسی اتفاق افتاده است. این امر در بیشتر موارد بازیابی اطلاعات را دشوار می کند.

بازیابی هارد دوربین مدار بسته

 

آیا در صورت آسیب سخت افزاری دیسک می توان هارد دوربین مداربسته را بازیابی کرد؟

اگر بخش های حافظه هارد دیسک آسیب دیده باشد. شرایط کاملا متفاوت است. در این صورت امکان بازیابی بخشی از اطلاعات وجود دارد (البته در صورت عدم آسیب کامل به بخش های حافظه).

می توانید هارد دیسک خود را به متخصص نشان دهید تا سلامت آن را بررسی کند. در بسیاری از موارد حتی در صورت خرابی هارد، بخشی از اطلاعات بازیابی می شود.

این با زمانی که دیسک به طور کامل رونویسی شده است متفاوت است.

معرفی نرم افزار EaseUS برای بازیابی هارد دوربین مدار بسته

نصب نرم افزار EaseUS بهترین راه برای بازیابی و بازیابی اطلاعات گم شده یا پاک شده از دوربین های مداربسته است. این نرم افزار بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب می شود.

آیا امکان بازیابی هارد دوربین مدار بسته پس از حذف فایل ها با EaseUS وجود دارد؟

نرم افزار EaseUS کمک زیادی به بازیابی اطلاعات پاک شده از هارد یا کارت حافظه می کند. ممکن است شخص فایل ها را حذف کرده باشد. اگر داده ها به هر دلیلی حذف شوند، می توان با EaseUS قبل از نوشتن اطلاعات جدید، آن ها را بازیابی کرد. برای این منظور می توانید از نرم افزارهای دیگر نیز استفاده کنید.

آیا در صورت فرمت بودن هارد امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد؟

فرمت کردن درایو رویدادی است که ممکن است به ندرت اتفاق بیفتد. اما امکان بازیابی هارد دوربین مداربسته پس از فرمت وجود دارد. اگر اطلاعات جدیدی روی فرمت درایو ذخیره شود، امکان بازیابی دوربین مداربسته وجود ندارد. اگر کارت حافظه فرمت شده باشد، امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد. برای این منظور می توان از EASEUS استفاده کرد.

راهنمای کاربری این نرم افزار را مطالعه کنید تا بتوانید به راحتی اطلاعات را بازیابی کنید. برای این منظور باید:

در مرحله اول این نرم افزار را دانلود کنید.پس از آن باید نرم افزار را روی سیستم خود نصب کنید.
پس از آن با اتصال کارت حافظه یا هارد امکان اسکن آن وجود خواهد داشت.
برای این منظور باید درایو مورد نظر برای بازیابی اطلاعات را در محیط نرم افزار انتخاب کنید.

نمایی از محیط کاربری نرم افزار EASEUS

آموزش بازیابی اطلاعات و بازیابی هارد دوربین مدار بسته

 

به تصویر بالا نگاه کن! گزینه (F) Local Disk انتخاب شده است.

خوشبختانه، استفاده از EaseUS نیازی به تخصص ندارد. بنابراین به راحتی قادر خواهید بود هارد دوربین مداربسته خود را بازیابی کنید.

پس از اسکن هارد یا کارت حافظه، هر یک از ویدیوهای مورد نیاز خود را بازیابی خواهید کرد.
نکته:

“از آنجایی که اطلاعات جدید برای ذخیره شدن نیاز به فضا دارد و در قسمت حافظه قبلی ذخیره می شود، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید اطلاعات قبلی را بازیابی کنید. با این حال، همچنان می توانید امیدوار باشید که برخی از داده ها بازیابی شوند. طبق آموزش نصب نرم افزار ، نرم افزار EASEUS را نصب کنید قسمتی از هارد یا کارت حافظه که اطلاعات جدیدی روی آن نوشته نشده باشد قابل بازیابی خواهد بود.

به راحتی می توانید فایل های دوربین مدار بسته را بازیابی کنید. اما باز هم تاکید می شود که در صورت رونویسی شانس کمی خواهید داشت.

پشتیبان گیری و بازیابی هارد دوربین مدار بسته

اگر از اطلاعات خود بر روی هارد دیسک یا کارت حافظه دیگری نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. حتی اگر هارد اصلی آسیب دیده باشد، امکان بازیابی آن وجود دارد. بنابراین به راحتی می توانید اطلاعات مربوط به فایل های ویدئویی دوربین مدار بسته را بازیابی کنید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

پوشه پشتیبان مورد نظر خود را پیدا کرده و باز کنید.
فایل یا ویدیوی خود را در پوشه پشتیبان پیدا کنید.
فایل مربوطه را در هر مکانی کپی و ذخیره کنید.
پشتیبان گیری بسیار مهم است. این ساده ترین راه برای بازیابی اطلاعات در هنگام خرابی درایو اصلی است.

اما سوال اینجاست:

بهترین راه برای پشتیبان گیری چیست؟

هارد دیسک یا کارت حافظه می تواند مکان خوبی برای پشتیبان گیری باشد. با این حال، امروزه ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد. برای مثال می توان به گوگل درایو یا وان درایو اشاره کرد. این ابزارها همچنین پشتیبان گیری خودکار را ارائه می دهند.

از دیگر ابزارهایی که می توان برای پشتیبان گیری از اطلاعات در دوربین های مداربسته استفاده کرد، ابزاری مانند Ease US to-do backup را معرفی می کنیم. با این ابزار می توانید به راحتی از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته برای این کار به یک درایو خارجی (HDD) یا سایر درایوهای رایج نیاز دارید. در تصویر زیر کاربر می تواند گزینه های پشتیبان گیری ارائه شده توسط ابزار EaseUs را مشاهده کند.

به سوالات زیر توجه کنید و پاسخ برخی از سوالات مربوط به بازیابی دوربین مداربسته خود را بیابید:

اطلاعات و فایل ها چه مدت در دوربین مدار بسته ذخیره می شوند؟

به طور معمول، تصاویر ذخیره شده توسط دوربین برای مدتی در حافظه باقی می مانند. پلیس توصیه می کند که اطلاعات دوربین را به مدت یک ماه روی هارد دیسک ذخیره کنید.

آیا پس از یک ماه امکان بازیابی هارد دوربین مدار بسته وجود دارد؟

امکان بازیابی اطلاعات ماه قبل که روی هارد دیسک ذخیره شده برای انواع دوربین مداربسته وجود ندارد. برخی از دوربین های مدار بسته زمان بیشتری را برای ذخیره داده ها ارائه می دهند. به عنوان مثال، هارد دیسک ممکن است ظرفیت زیادی داشته باشد. به همین دلیل کاربران تصاویر ویدئویی را تا 3 ماه روی هارد دیسک خود ذخیره می کنند. در این صورت حتی فایل های دو ماه و حداکثر سه ماه پیش روی هارد قابل مشاهده است.

چه مدت می توانیم دوربین مداربسته را بازیابی کنیم؟

گاهی اوقات کاربران فایل ها را به صورت دستی حذف می کنند. در این مواقع می پرسند تا چه مدت می توان انواع دوربین های مداربسته کوچک و بزرگ را بازیابی کرد؟

اطلاعات به راحتی پاک نمی شوند. حتی اگر آنها را حذف کرده باشید، آنها هنوز وجود دارند. بنابراین شما یا هر شخص دیگری قادر خواهید بود هارد دوربین مداربسته کوچک و بزرگ را بازیابی کنید. اگر جریان های حافظه دوربین با اطلاعات جدید پر شود، نمی توانید اطلاعات قبلی را بازیابی کنید. اگر اطلاعات جدید در آن بخش ذخیره نشده باشد، می توانید اطلاعات قدیمی را بازیابی کنید. در این صورت امکان بازیابی اطلاعات تا یک سال وجود دارد

نوشته های مشابه

۱ دیدگاه در “آموزش بازیابی اطلاعات و بازیابی هارد دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید