آموزش دوربین مدار بسته

بررسی و معرفی انواع لنز دوربین مداربسته و بررسی قیمت آنها معرفی 6 سازنده برتر

انواع لنز دوربین مداربسته

امروز و در بخش بلاگ دژپا به معرفی انواع لنز دوربین مداربسته و بررسی قیمت آنها میپردازیم. تا پایان این مقاله آموزشی با ما همراه باشید. لنز دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارد که بسته به دوربین و نیاز بازار توسط شرکت های بزرگی مانند SONY تولید میشوند. قیمت لنز به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن برند سازنده برد میباشد به این صورت که هرمقدار برند معروف تر و قدیمی تر باشد معمولا لنز ساخته شده توسط آن شرکت قیمت بالاتری خواهد داشت.

انواع لنز دوربین مداربسته انواع لنز دوربین مداربسته

 

انواع لنز دوربین مداربسته چگونه اند؟

معیار سنجش و انواع لنز های دوربین مداربسته زاویه دیدی است که لنز ها به ما میدهند. این لنز ها براساس زاویه دید محدود و وسیعی که دارند دسته بندی و توسط شرکت های بزرگی مانند سونی ساخته میشوند و بر روی دوربین های مختلف قرار میگیرند. که با توجه به نیاز خود میتوانید دوربین مداربسته ارزان با لنز مورد نظر خود را خریداری نمایید. لنز ها دارای دامنه دید بسیار گسترده ای هستند که امکان دید در زوایای مختلفرا به ما میدهند.

برخی از لنز ها که دارای ابعاد 3.6 میلیمتر میباشند و به عنوان ابعاد استاندارد لنز محاسبه میگردد به ما زاویه دیدی 90 درجه میدهند. بیشتر کارخانه های تولید دوربین مداربسته از این لنز استفاده میکنند و باتوجه به نیاز بیشتر مشتریان به این لنز و قیمت خوب آن این لنز بسیار پرمصرف میباشد. قیمت این نوع لنز باعث میشود تا قیمت دوربین مداربسته ای که شما خریداری میکنید بسیار بصرفه تر و ارزان تر باشد.

انواع لنز دوربین مداربسته به همین ختم نمیشود و در ابعاد 8،12،50 و 100 میلیمتر هم با توجه به نیاز مشتریان وجود دارد که هرکدام کارایی خاص در جایگاه های متفاوتی دارند و منجر به ساخت انواع دوربین مداربسته .  لنز های دوربین مداربسته به دو لنز واریفوکال و لنز مونوفوکال تولید میشوند که تفاوت عمده این دولنز بر قابلیت تغییر فاصله کانونی میباشد که لنز های مونوفوکال امکان تغییر فاصله کانونی را به ما نمیدهند. اما این ویژگی در لنز های واریفوکال وجود دارد و میتوانیم بر روی تصاویر به صورت زنده زوم کنیم و محیط را از نمای نزدیک تر بررسی کنیم.

انواع لنز دوربین مداربسته

 

سازندگان انواع لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته در واقع به منزله چشم یک دوربین مداربسته است که بدون آن امکان تصویربرداری و ثبت و ذخیر تصاویر وجود ندارد. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در ساخت لنز های دوربین مداربسته شرکت های مختلفی از گذشته تا کنون در زمینه ساخت لنز فعالیت دارند که در ادامه به معرفی برخی از این سازندگان میپردازیم:

شرکت زایس ZIESS

یکی معروف ترین برند های ساخت لنز در دنیا شرکت زایس میباشد که لنز های بسیار با کیفیتی را برای شکت هایی مانند نوکیا و ..  میسازد و اعتبار بسیار زیادی از کا با نوکیا کسب کرد. این شرکت در سال 1846 توسط یک فرد آلمانی ساخته شد.

شرکت کنون Canon 

یکی دیگر از سازندگان معروف و پرقدرت لنز در دنیا شرکت کنون میباشد. درسال های اخیر این شرکت تاج و تخت تولید انواع لنز را کسب کرد و به بزرگترین سازنده لنز در کنار دیگر ماشین آلات اداری تبدیل شد.

سونی SONY

شرکت سونی که در بین 3 شکت بزرگ تولید کننده لنز قرار دارد کار ساخت لنز را نسبت به بقیه شرکت ها دیر تر شروع کرد اما طولی نکشید که با تجربه تیم قوی خود خیلی زود به یکی از بزرگترین سازندگان لنز در دنیا تبدیل شد. شرکت سونی SONY برخی از لنز های خود را دیگر شرکت پرقدرت سازنده لنز یعنی زایس تولید میکند.

پاناسونسک

یکی از شرکت های خوب در ساخت انواع لنز پاناسونیک است که از گذشته تا کنون در بازار ایران وجود داشته و با استقبال خوبی هم روبروه شده است. پاناسونیک در 1918 در ابتدا به عنوان یک شرکت برق شروع به کار کرد و در ادامه باتوجه به نیاز جوامع شروع به ساخت انواع لنز کرد و به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید