آموزش دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مداربسته برای خانه و معرفی 5 نوع دوربین مناسب

دوربین مداربسته برای خانه

در این پست میخواهیم به بررسی و انتخاب یک دوربین مداربسته برای خانه بپردازیم. دوربین های مورد استفاده در منزل باید یک سری ویژگی های خاص داشته باشند که در ادامه به آن ها  خواهیم پرداخت.

معمولا دوربین هایی که در منزل نصب میشوند گاها برای مراقبت و امنیت کودکان خردسال و امنیت وسایل گرانبها استفاده میشوند. این دوربین ها از نظر اندازه برد و تکنولوژی میبایست ویژگی هایی را داشته باشند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

منازل مسکونی ممکن است گاها به دلیل وجود اشیاء گرانبها در داخل خانه یا اتاق ها امنیت برای آنها بسیار مهم باشد. از همین رو نصب یک دوربین مداربسته برای خانه میتواند کمک شایانی به صاحب خانه بکند.

 

دوربین مداربسته برای خانه

 

دوربین مداربسته برای خانه چه خصوصیاتی دارد؟

با توجه به متراژ داخل خانه شما تعداد دوربین هایی که باید استفاده کنی فرق میکند. برای مثال اگر خانه شما متراژ بالا و دارای چندیدن نقطه کور باشد میبایست از دوربین های بیشتری استفاده نمایید. در داخل ساختمان و خانه میبایست در جایگاه های بخصوصی دوربین را نصب کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

درب های ورودی اولین و مهم ترین فضایی است که میبایست دوربین در آن قسمت ها نصب شود از همین رو میتوانید از دوربینهای بالت مختلف برای جلوی درب ورودی ساختمان استفاده نمایید.

همچنین حیاط یک خانه که معمولا دارای دیوا های بلندی هستند نیز میتوانند جایگاه مناسبی برای دوربین های مداربسته باشند.

برای نصب دوربین مداربسته در داخل حیاط مسبایست از دوربین های بالت فلزی که استحکام بیشتری دارند استفاده نمایید .

این دوربین ها حتما میبایست دارای قابلیت دید در شب باشند تا بتوان در هنگام شب تصویر مناسبی از ان دریافت کرد. پکیج دوربین مداربسته ارزان  برای حیاط میتواند برای شما مناسب باشد چون الین دوربین ها اقتصادی بوده و دارای قیمت بسیار مناسبی هستند.

شما در محیط های دیگر خانه نیز میتوانید از دوبین های مداربسته استفاده نمایید برای مثال برخی از نواحی خانه مانند پشت بام که ممکن است ایمنی کمی داشته باشند را میتوانید با دوربین مداربسته پوشش دهی نمایید.

یا حتی اگر خانه شما پارکینگ یا انباری دارد میتوانید از دوربین های دام برای سقف پارگینگ خود استفاده نمایید. بدین ترتیب میتوانید تمامی نواحی مختلف خانه خود را به دوربین های مداربسته مجهز نمایید.

دوبین های مداربسته را  از نظر شکل ظاهری به مدل های مختلفی تقسیم بندی نمود. با توجه به رواج استفاده از آن ها در سطح کشور برای جلوگیری از جرم و جنایت و نیز کنترل و حفاظت از محیط اطراف، افراد بسیاری رو به خرید دوربین مداربسته برای این منظور آورده اند.

که این افراد گزینه های بسیار زیادی پیش روی آن ها می باشد که با توجه به مدل های مختلفی که از دوربین ها وجود دارد، می تواند یکی از آن ها را برای مغازه یا فروشگاه خود برگزیند.

در ادامه به برخی از مدل های گوناگون دوربین مداربسته اشاره هایی خواهیم داشت تا افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته دارند، بر حسب نیاز و سلیقه و کارکرد یکی از آن ها را برای خود گزینش و خریداری نمایند.

انواع مختلف دوربین مداربسته برای خانه

اگر بخواهیم انواع مختلف دوربین مداربسته برای خانه را ذکر کنیم؛ می بایست آن ها را در دسته بندی های مختلف تقسیم کرده و بر حسب هر یک از آن دسته ها باز مدل ها و برندهای مختلف ایرانی و خارجی وجود دارد که پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان می باشد.

بنابراین انواع مختلف دوربین های مداربسته را به صورت زیر دسته بندی میکنیم که میتوانیم حسب نیاز برای خانه یا ساختمان خود استفاده نماییم.

  • از نظر شکل ظاهری

از نظر شکل ظاهری دوربین ها را به صورت کلی می توان در این دسته بندی قرار داد:

الف) دوربین های دام Dome

ب) دوربین های صنعتی

ج) دوربین های مینیاتوری

د) دوربین های مادون قرمز ir

ه) دوربین های اسپید دام (چرخشی Ptz)

هر یک از این دسته بندی های خود شامل دوربین های مداربسته زیادی می باشند.

  • بر حسب نوع قاب و پوشش

دسته بندی دوربین مداربسته بر حسب نوع قاب و پوشش آن هاست که عبارتند از:

الف) دوربین های ضد آب قاب بزرگ

ب) دوربین های مخفی

ج) دوربین های قاب فانتزی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید