آموزش دوربین مدار بسته

قابلیت های دوربین مدار بسته 6 ویژگی اصلی

انواع دوربین مدار بسته

امروز در بلاگ فروشگاه اینترنتی دژپا میخواهیم در باره قابلیت های دوربین مدار بسته بحث کنیم ویژگی های بسیاری را در این مقاله برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله با ما باشید تا ویژگی های جدید تری از دوربین های مدار بسته را فرا بگیرید. قبل از اینکه وارد فرآیند اصلی پردازش تصویر دوربین مداربسته شویم، ابتدا باید قابلیت ها و انتظاراتی که از این نوع دوربین ها داریم را بیان کنیم.

 

قابلیت های دوربین مدار بسته

قابلیت های دوربین مدار بسته

ویدئو با کیفیت بالا و زاویه دید وسیع – حتی ابتدایی ترین دوربین های تلفن همراه دارای قابلیت ضبط ویدیوی HD هستند. چرا از یک دوربین امنیتی مدرن انتظار چنین چیزی را ندارید؟ HD یا Hi-def به معنای وضوح 1080p است. دوربین های 4K یا Ultra-HD یا UHD هنوز کمی گران هستند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین های HD بسیار واضح هستند و به شما و مجریان قانون اجازه می دهند تا کوچکترین جزئیات را تشخیص دهید.

همچنین دوربین های زاویه باز را در نظر بگیرید. اینها مساحت بزرگتری را با یک دوربین پوشش می دهند و اغلب نیاز به نصب چندین دوربین را از بین می برند در ادامه با دیگر قابلیت های دوربین مدار بسته با ما همراه باشید.

 

تکنولوژی دوربین بی سیم یکی از قابلیت های دوربین مدار بسته

اگر بتوانید با جدا کردن کابل برق دوربین را قطع کنید، واضح ترین تصاویر خوب نخواهند بود. شما دوربین هایی می خواهید که می توانند ویدیوهای ضبط شده را بدون افت کیفیت به صورت بی سیم انتقال دهند. دوربین‌های بی‌سیم و سیستم‌های دوربین امنیتی مرتبط معمولاً به عنوان سیستم‌های کنترل از راه دور و قدرت نیز شناخته می‌شوند.

دوربین های دید در شب / نور کم
شما باید روی دوربین های دید در شب که یکی از قابلیت های دوربین مدار بسته است سرمایه گذاری کنید، یا حداقل دوربین هایی که می توانند در شرایط کم نور ضبط کنند. برخلاف تصور خیلی ها، این دوربین ها فیلم سبز رنگ تک رنگ تولید نمی کنند. اکثر دوربین ها فیلم هایی را ضبط می کنند که شبیه فیلم های سیاه و سفید معمولی هستند.

سیستم های دوربین پیشرفته تر از دوربین های دید مادون قرمز یا حرارتی برای مناطق کاملا تاریک استفاده می کنند که دید در شب ساده کیفیت آن را کاهش نمی دهد. این گزینه برای هر خانه ای ضروری نیست، اما قطعا برای فضاهای تجاری گزینه خوبی است.

دسترسی از راه دور و پشتیبان گیری در ابر
دسترسی از راه دور به ویدیوهای ضبط شده و فید مستقیم از دوربین های امنیتی شما بسیار مهم است. تقریباً هر سیستم امنیتی خانه مدرن دارای برنامه ای است که درجات مختلفی از کنترل را به شما می دهد. این بدان معناست که شما می توانید ویدیوهای زنده را از دوربین روی تلفن همراه خود در حین حرکت حتی در شهر دیگر تماشا کنید.

حتی ممکن است بتوانید دوربین ها را از راه دور فعال و غیرفعال کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید خانه خود را در زمان دوری نظارت کنید، همچنین به شما امکان می‌دهد نحوه و مکان دسترسی به سیستم امنیتی را کنترل کنید. آنها همچنین معمولاً با سایر دستگاه های خانه هوشمند ادغام می شوند و به شما امکان می دهند چراغ ها را خاموش کنید یا آبگرمکن خود را از همان برنامه روشن کنید.

سیستم‌های امنیتی همچنین به شما امکان می‌دهند ویدیوهای خود را در فضای ابری ذخیره و پشتیبان بگیرید و تصاویر را برای استفاده بعدی بایگانی کنید.

بهترین دوربین مدار بسته با تشخیص حرکت یکی دیگر از قابلیت های دوربین مدار بسته میباشد.

فناوری تشخیص حرکت به عنوان یکی از مهم ترین ها در قابلیت های دوربین مدار بسته است که دیگر محدود به فیلم های جیمز باند یا ماموریت غیرممکن نیست. تقریباً تمام سیستم های دوربین مداربسته مبتنی بر IP در حال حاضر دارای سطحی از تشخیص حرکت هستند.

سیستم‌های مدرن از تشخیص حرکت استفاده می‌کنند تا مدت زمانی را که می‌توانند در رکورد باقی بمانند، تنها با حفظ واقعی ضبط‌ها در جایی که چیزی درون قاب در حال حرکت است، افزایش می‌دهند.

جالب‌تر این است که می‌توانید به راحتی سیستم را طوری پیکربندی کنید که بخش‌های خاصی از قاب مانند درختان یا پرچم‌ها را نادیده بگیرد تا مطمئن شوید که باد با امنیت شما بازی نمی‌کند. تشخیص حرکت همچنین می‌تواند در برنامه‌های تجاری و انبار برای شناسایی رفتارهای خطرناک یا مواردی که افراد در مکان‌هایی هستند که باید محدود شوند، استفاده شود.

 

ایا دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند

بله برخی از دوربین های جدید به صورت ip هستند و دارای قابلیت وای فای هستند که با شارژ شدن میتوانند برای مدتی بدون اتصال به برق تصاویر را از محیط دریافت کنند.

ایا دوربین مدار بسته صدا ضبط میکنه

بله برخی از دوربین های مداربسته دارای میکروفون بوده و هم صدا را ضبط میکنند هم صدا را پخش میکنند.

در پست های دیگر به انواع دوربین مدار بسته اشاره کرده ایم که میتوانید آن را نیز مطالعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید