آموزش دوربین مدار بسته

نصب میکروفون دوربین مداربسته آنالوگ

امروز و در این مقاله قصد داریم تا در مورد نصب میکروفون دوربین مداربسته چیست بحث کنیم با ما در ادامه این پست باشید و این مقاله مفید را مطالعه کنید. قبل از نصب میکروفون به این نکته توجه کنید که تعداد کانال های صوتی دستگاه ضبط از تعداد میکروفون ها کمتر نباشد. بنابراین یکی از مواردی که در خرید سیستم دوربین مداربسته باید مورد توجه قرار گیرد همین نکته است. نوع فیش ورودی صدا در دستگاه های DVR نیز مهم است. در برخی DVR ها BNC و در برخی دیگر AV است. با دانستن نوع فیش ورودی صدا برای دستگاه ضبط، می توانید اتصالات مناسب را آماده کنید.

 

نصب میکروفون دوربین مداربسته

 

 

نصب میکروفون دوربین مداربسته آنالوگ

به دو شاخه میکروفونی که دارید نگاه کنید. این یک فیش AV است و برای انتقال صدا استفاده می شود. دیگری یک دوشاخه آداپتور برای تغذیه میکروفون است. برای اتصال صحیح میکروفون باید بین این دو شاخه تمایز قائل شد.

در این مرحله از فیش آداپتور میکروفون استفاده می شود. میکروفون برای روشن شدن نیاز به برق دارد. برق مورد نیاز میکروفون نیز مانند دوربین های مدار بسته 12 ولت است. شما می توانید یک دوربین مداربسته و یک میکروفون را به طور همزمان از طریق یک آداپتور متصل کنید. برای اتصال منبع تغذیه به میکروفون، مطمئن شوید که سیم را از دوشاخه جدا نکنید.

ادامه نصب میکروفون دوربین مداربسته با دوشاخه

نوبت به دوشاخه یا AV دوم می رسد که باید به سر کابل وصل شود. نحوه اتصال دوشاخه AV همانند دوشاخه BNC است (دوشاخه را به دوشاخه و شیلد را به بدنه وصل کنید.).

کابل صدا را به میکروفون وصل کنید. اما چه کابلی برای انتقال صدا مناسب است؟ معمولا یک کابل برق ساده 0.5*2 برای انتقال صدا در فواصل کم مناسب است. اما در صورت افزایش فاصله، بهتر است از کابل کواکسیال برای این کار استفاده کنید.

در این مرحله باید سر دیگر کابل صدا به دستگاه DVR متصل شود. برای این منظور دوشاخه اتصال بر اساس نوع دوشاخه دستگاه DVR انتخاب می شود. اگر می خواهید همه کابل ها با فیش های BNC متصل شوند، می توانید از رابط مناسب استفاده کنید. کانکتورهای BNC به AV برای اتصال دوشاخه BNC به ورودی AV روی DVR استفاده می شود.

اما قبل از اتصال میکروفون به DVR، یک کابل از خروجی صدای دستگاه را به بلندگو یا هدفون وصل کنید. این کار برای شنیدن صدای میکروفون انجام می شود. کابل مورد نیاز در این مرحله معمولا با یک فیش AV متصل می شود.

پس از اتصال بلندگو و میکروفون به دستگاه، وارد تنظیمات DVR شده و صدای دوربین مورد نظر را فعال کنید. اگر تا کنون مراحل را به درستی انجام داده باشید، صدا از میکروفون شنیده می شود. اگر صدای سوت از میکروفون شنیده شد، باید صدای بلندگوها را کم کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید