آموزش دوربین مدار بسته

هرچیزی که باید درباره تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته 2022 بدانید

کسانی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هستند با اصطلاحات و عبارات جدیدی  از جمله تکنولوژی BLC روبرو می شوند. امروز در این مقاله به این مفهم در انواع و اقسام دوربین های مداربسته میپردازیم. پس تا پایان این مقاله مفید با ما همراه باشید.

در بسیاری از موارد، این عبارات می تواند برای مشتریان خسته کننده باشد و آنها را گیج کند.

تکنولوژی BLC

 

تکنولوژی BLC یکی از عناوین مهم در دوربین های مداربسته

نیاز به زمان و تخصص در این زمینه دارد. با این حال، یادگیری برخی از رایج ترین آنها در نصب دوربین مدار بسته می تواند مفید باشد.

یکی از این عناوین فناوری BLC در دوربین مداربسته است.

در این مقاله سعی شده است نکات لازم و مفید در رابطه با تکنولوژی BLC ذکر شود. اگر علاقه مند هستید، از شما دعوت می کنیم تا ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

آشنایی با تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

با توجه به محبوبیت دوربین های مدار بسته، گزینه های بیشتری به آنها اضافه می شود. یکی از مزایای فراوان این قابلیت، فناوری BLC در دوربین مداربسته است.

امروزه به دلیل جنبه های مثبت این فناوری، سازندگان سعی کرده اند اکثر دوربین ها را به BLC مجهز کنند. فناوری BLC در اصل از عبارت Back Light Compensation گرفته شده است.

اگر بخواهیم این عبارت را ترجمه کنیم به معنای جبران نور پس زمینه در دوربین مداربسته است.

این بدان معناست که این فناوری میزان بهینه نور مورد نیاز برای داشتن یک تصویر ایده آل را ارائه خواهد کرد.

زیرا اگر دوربین مداربسته دارای فناوری BLC نباشد، لنز دوربین در مکان هایی با اختلاف نور زیاد قادر به تنظیم تصویر نخواهد بود.

در نتیجه تصویر به دست آمده کاملا بی کیفیت بوده و در قسمت هایی از آن تاری ایجاد می شود.

به همین دلیل است که کارشناسان همیشه توصیه می کنند به سراغ دوربین هایی بروید که از فناوری BLC استفاده می کنند.

 

مکانیسم کار تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

فناوری BLC در اصل نرم افزاری است که بر روی دوربین مداربسته نصب می شود. این نرم افزار با باز و بسته کردن دیافراگم، میزان نور مورد نیاز برای داشتن یک تصویر واضح را برای ورود به دوربین مداربسته امکان پذیر می کند.

در نتیجه کارفرما می تواند تصویری با کیفیت به دست آورد.

البته از آنجایی که از BLC برای جبران تفاوت های نوری استفاده می شود، در بسیاری از موارد کاربر می تواند نور بیش از حد را در بخشی از تصویر ببیند.

به همین دلیل معمولا توصیه می شود زمانی که تنها یک قسمت از تصویر برای شما مهم است از فناوری BLC استفاده کنید.

مهمترین مزیت استفاده از فناوری BLC در دوربین مدار بسته

در واقع فناوری BLC تنها برای تنظیم روشنایی تصاویر با اختلاف نور زیاد در قطعات استفاده می شود. این اپلیکیشن یکی از بزرگترین و اصلی ترین مزیت هاست. زیرا زمانی که اختلاف نور در محل قرارگیری دوربین زیاد باشد، دوربین قادر به عکاسی نخواهد بود. در نتیجه تصویر به دست آمده تیره و سیاه خواهد شد. فناوری BLC نقش موثری در حل این مشکل دارد.

یکی از مکان هایی که استفاده از دوربین های مداربسته با این ویژگی توصیه می شود، اتاق تاریک با پنجره یا پنجره پر نور است. البته برای حل این مشکل می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد. اما مزیت دیگری که از قلم نخواهد افتاد، هزینه کمتر فناوری BLC نسبت به روش های دیگر است.

 

معایب استفاده از تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته

با توجه به مطالب، ضرورت استفاده از فناوری BLC در دوربین های مدار بسته به ویژه در محیط های با اختلاف نور زیاد مشخص شد. اما از آنجایی که فناوری BLC باعث می شود نور تصویر در همه این مکان ها کم و بیش یکسان باشد، کاربران در برخی از قسمت های تصویر نور بیش از حد را مشاهده خواهند کرد. در نتیجه، بعید است که یک طرف تصویر خیلی روشن باشد. بنابراین توصیه می شود در صورتی که کیفیت کلی تصویر برای شما مهم است به دنبال استفاده از این نرم افزار نباشید.

از طرف دیگر، می‌توان فناوری WDR را به شما پیشنهاد داد. با این تفاوت که فناوری WDR بر خلاف BLC سخت افزاری است و به صورت جداگانه خریداری و روی دوربین مدار بسته نصب می شود. با کمک این ابزار می توان نور تصویر را به طور کلی در تمام قسمت های آن بررسی و تنظیم کرد. در نتیجه نور به طور یکنواخت در سراسر تصویر پخش می شود و از کیفیت آن کاسته نخواهد شد.

 

استفاده از فناوری BLC

با توجه به مزایا و معایب فناوری BLC می توان نتیجه گرفت که استفاده از آن در مکان های مناسب بسیار حائز اهمیت است.

زیرا اگر این فناوری را برای مکان های اشتباه در نظر بگیرید، نه تنها کمکی به کیفیت تصویر شما نمی کند، بلکه می تواند آن را بیش از پیش خراب کند.

برای مثال همانطور که گفته شد سعی کنید در مواردی که نیازی به کل تصویر ندارید و تنها بخشی از آن برایتان مهم است از این فناوری استفاده کنید. از جمله کاربردهای آن عبارتند از:

پلاک خوان
محیط های داخلی مانند یک اتاق تاریک
تعداد زیادی پارکینگ
پمپ بنزین و……

دیدگاهتان را بنویسید