آموزش دوربین مدار بسته

کابل ترکیبی دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل ترکیبی دوربین مداربسته

همانقدر که خرید دوربین مدار بسته مناسب برای مشتریان مهم است، نمی توان اهمیت لوازم جانبی آن را نادیده گرفت. یکی از لوازم جانبی مهم و حیاتی کابل ترکیبی دوربین مداربسته میباشد که مورد استفاده در نصب دوربین های مداربسته می باشد. برای این منظور از انواع کابل ها استفاده می شود.

کابل ترکیبی دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

هر کدام از آنها برای هدف و قابلیت خاصی به دوربین متصل می شوند. این کابل ها می تواند شامل کابل انتقال تصویر، کابل برق یا موارد دیگر باشد. در بین تمامی این موارد سیمی به نام کابل ترکیبی در نصب و راه اندازی سیستم دوربین مداربسته استفاده می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به معرفی و توضیح بیشتر کابل هیبریدی در دوربین مداربسته و کاربردهای آن می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد این کابل ها بدانید.

کابل ترکیبی دوربین مداربسته

 

کابل ترکیبی دوربین مداربسته

همانطور که گفته شد کابل ها نقش بسیار مهمی در نصب و راه اندازی دوربین مداربسته دارند. به طوری که نوع دوربین مداربسته اهمیت چندانی ندارد و در همه آنها استفاده از کابل ضروری است. به تازگی نوع جدیدی از این اقلام به نام کابل هیبریدی وارد بازار شده است. هدف اصلی استفاده از این کابل ها استفاده از کابل های ویدئویی و کابل های برق با هم است. کاربران می توانند انواع دوربین های آنالوگ موجود در بازار کابل را خریداری کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

 

ساختار ترکیبی کابل دوربین مدار بسته

اگر بخواهیم کابل ترکیبی دوربین مداربسته را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم، باید بگوییم که این کابل ها در واقع نسل جدیدی از کابل کواکسیال هستند. تفاوت این است که یک کابل برق در کنار کابل کواکسیال قرار می گیرد. سپس هر دو زیر یک پوشش به هم چسبانده می شوند. با این توضیح کم و بیش متوجه شده اید که چرا این سیم ها با نام کابل هیبریدی وارد بازار شده اند.

برای واضح تر، اگر یک کابل ترکیبی را در دست بگیرید و آن را با قیچی ببرید، متوجه یک کابل کواکسیال و یک جفت کابل برق در یک قالب خواهید شد. در نتیجه کاربران دوربین مداربسته با خرید این کابل دیگر نیازی به تهیه سیم های دیگر نخواهند داشت.

نکته مهم دیگری که در مورد ساختار کابل دوربین مدار بسته باید بدانید این است که کابل کواکسیال داخل آن RG59 است. انواع مختلفی از کابل های کواکسیال در بازار وجود دارد که تنها یکی از کابل های فوق در کابل های ترکیبی دیده می شود.

 

نکات مهم برای استفاده از کابل ترکیبی دوربین مداربسته

قبل از خرید کابل ترکیبی دوربین مداربسته، بهتر است با چند نکته مهم آشنا شوید. یکی از مهم ترین آنها عدم استفاده از کابل های ترکیبی در محیط های بزرگ مانند ادارات، کارخانه ها و موارد مشابه است. اگر یک کابل کوچک برای استفاده دارید، هرگز سعی نکنید چندین کابل را به هم وصل کنید. این امر نه تنها بر کیفیت تصاویر به دست آمده توسط دوربین مدار بسته تاثیر می گذارد، بلکه خطرناک نیز می باشد. شرکت ها معمولا یک کابل دوربین مداربسته ترکیبی بین 60 تا 70 متر تولید و به بازار عرضه می کنند.

جنس کابل ترکیبی دوربین مدار بسته

امروزه خریداران می توانند انواع کابل های ترکیبی دوربین مداربسته را با انواع مختلف در بازار بیابند. اما آنچه مهم است این است که برای افزایش کارایی سیم و سیستم امنیتی خود به سراغ مواد خوب و مناسب بروید. این کابل ها در مس، آلومینیوم و ترکیبی از این دو تولید می شوند. بهترین گزینه ممکن خرید کابل های کامپوزیت تمام مسی است. البته ناگفته نماند که کابل های کامپوزیت آلومینیومی حداکثر تا متراژ 20 متر تولید می شود. زیرا بیش از این پاسخگوی نیاز کاربران نخواهد بود.

 

انواع کابل های ترکیبی دوربین مداربسته

به طور کلی کابل های هیبریدی دوربین مداربسته بر اساس جنسیت طبقه بندی می شوند. پرفروش ترین ها در بازار عبارتند از:

کابل ترکیبی با هسته مسی، محافظ آلومینیومی، برق آلومینیومی
کابل ترکیبی با هسته مسی، محافظ مسی، برق آلومینیومی
کابل ترکیبی با هسته مسی، سپر مسی، برق مس
برای جلوگیری از انتخاب اشتباه، حتما شرایط محل نصب دوربین و انتظارات خود از کابل ترکیبی را بررسی کرده و مناسب ترین نوع را خریداری کنید.

 

مزایا و معایب کابل هیبریدی دوربین مداربسته

مهم ترین مزیتی که کاربران سیستم های امنیتی را به خرید کابل ترکیبی دوربین مداربسته تبدیل کرده است، تسهیل در فرآیند کابل کشی است. این بدان معناست که کاربران دیگر نیازی به خرید و نصب کابل های تصویر و برق جداگانه برای دوربین خود نخواهند داشت. از طرفی به دلیل عدم خرید دو نوع کابل به صورت جداگانه و سهولت در مراحل نصب، هزینه های مربوط به خرید و نصب سیم به میزان زیادی کاهش می یابد.

اما در بین این مزایا، کابل ترکیبی دوربین مدار بسته یک ایراد کوچک دارد. این ابعاد و برد کم آن است. به این ترتیب حداکثر مساحت را می توان در کابل کامپوزیت تمام مسی مشاهده کرد که چیزی در حدود 70 متر است. کابل های آلومینیومی کامپوزیت با متراژ حداکثر حدود 20 متر به فروش می رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید