آموزش دوربین مدار بسته

کدگذار ویدیویی چیست؟

رمزگذارهای ویدئویی به تبدیل سیستم های امنیتی آنالوگ به راه حل های مبتنی بر IP کمک می کنند.مقاله امروز ما در بحث کدگذار ویدیویی میباشد که امید وارم تا پایان این مقاله با ما باشید. انکودرهای تصویری به خروجی یک سیستم نظارت تصویری آنالوگ مانند دوربین مداربسته آنالوگ متصل می شوند و با هزینه زیاد در سیستم های آنالوگ می توان به تمامی مزایای فناوری دیجیتال دست یافت.

کدگذار ویدیویی

کدگذار ویدیویی چیست؟

یک رمزگذار یا کدگذار ویدیویی سیگنال های تصویر آنالوگ را به ارقام تبدیل می کند، تصاویر دیجیتال را مستقیماً از طریق شبکه ای مانند LAN یا اینترنت ارسال می کند و اساساً یک سیستم ویدئویی آنالوگ را به یک سیستم ویدئویی مبتنی بر شبکه تبدیل می کند. کاربران همچنین می توانند با استفاده از نرم افزار مدیریت نظارت تصویری یا مرورگر وب، تصاویر ویدئویی زنده را در یک شبکه کامپیوتری مشاهده کنند.

انکودر به کاربران امکان می دهد تا تصاویر ارسال شده از دوربین مداربسته آنالوگ را از مکان های مختلف به طور همزمان مشاهده کنند، مانند دوربین های مدار بسته تحت شبکه. یک انکودر ویدئو را می توان به دوربین های مداربسته مختلفی مانند دوربین مدار بسته مینیاتوری یا دوربین مداربسته میکروسکوپی متصل کرد.

دوربین هایی در بازار وجود دارند که به دوربین های مداربسته دو منظوره معروف هستند. این دوربین های مداربسته در واقع دوربین های مداربسته آنالوگ هستند که دارای انکودر داخلی هستند و در نتیجه دارای پورت خروجی شبکه نیز می باشند.

کیفیت آنها آنالوگ بوده و می توان از آنها به عنوان دوربین مداربسته آنالوگ یا دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کرد. این دوربین های مداربسته تنها زمانی استفاده می شوند که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ باشد اما اتصال یک یا چند دوربین مداربسته به طور مستقیم به شبکه نیز الزامی است.

دوربین مداربسته دو منظوره

Video Coder از آخرین پیشرفت‌ها در فشرده‌سازی H.264 در صنعت دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کند و امکان کنترل زنده محل کار از طریق اینترنت و ضبط تصاویر از راه دور را فراهم می‌کند. حافظه SD نصب شده بر روی این دستگاه در صورت نصب سرور ویدئو در داخل جعبه قفل شده، امنیت را دوچندان می کند.

تصاویر را می توان به طور همزمان روی کارت SD و سرور در سایت یا هر جای دیگری از طریق پروتکل FTP ضبط کرد این یکی از قابلیت های دوربین مداربسته است. امکان اتصال سنسورهای دود و دما و همچنین آلارم های صوتی از طریق درگاه های ورودی و خروجی و کنترل دوربین های مدار بسته PTZ از طریق پورت RS485 در این سیستم وجود دارد.

به طور معمول، سرورهای ویدئویی یک تا چهار ورودی برای اتصال به دوربین های مداربسته آنالوگ دارند. همچنین یک پورت اترنت، وب سرور، یک مدار مجتمع فشرده و یک سیستم عامل در داخل هر سرور وجود دارد. سیگنال های ورودی آنالوگ به ویدیوی دیجیتال تبدیل می شوند و از طریق یک شبکه کامپیوتری ارسال می شوند و دسترسی و شمارش آن را آسان تر می کنند. ، چرخش یا زوم دوربین مداربسته را می توان از راه دور کنترل کرد.

یکپارچه سازی سیستم و استفاده از اینترنت با ویژگی های قابل توجهی مانند تشخیص حرکت، جریان های JPEG و MPEG-4 حرکت و همچنین SNMP بهینه شده است. ابزار مدیریت رویداد قدرتمند شامل آپلود تصویر، هشدار و کنترل ورودی/خروجی است.

کنترل و بزرگنمایی چرخش افقی/عمودی نیز از طریق پورت‌های ردیفی انجام می‌شود و امکان عملکرد چرخشی و زوم دوربین‌های مداربسته روی شبکه را فراهم می‌کند. فیلتری نیز برای از بین بردن اثرات گیج کننده دوربین مداربسته PAL / NTSC بر روی این سرورها طراحی شده است.

طیف گسترده ای از ویژگی های امنیتی از جمله سطوح مختلف دسترسی برای کاربران، رمزگذاری HTTPS، امکان غیرفعال کردن شبکه های بلااستفاده مانند FTP و فیلتر آدرس IP، مدیریت ایمن و تضمین ساختار تصویر ایمن. علاوه بر این، سرورهای تضمین شده با کیفیت خدماتی نیز وجود دارند که امنیت پهنای باند کافی را برای ارسال تصاویر و کنترل دستورات از طریق شبکه فراهم می کنند.

کدگذار ویدیویی سیگنال های ویدئویی آنالوگ را دیجیتالی می کند و تصاویر دیجیتال را مستقیماً از طریق یک شبکه IP مانند شبکه محلی، شبکه داخلی یا اینترنت ارسال می کند. در واقع، رمزگذارهای ویدئویی، یک سیستم آنالوگ را به یک سیستم شبکه ویدئویی تبدیل می‌کنند و کاربران را قادر می‌سازد تا تصاویر زنده را با استفاده از یک نرم‌افزار مدیریتی نصب شده بر روی یک کامپیوتر محلی یا از راه دور روی شبکه با استفاده از مرورگر وب Build a مشاهده کنند.

علاوه بر این، کاربران مجاز در مناطق مختلف می توانند با افزودن دوربین های مداربسته دیجیتال به سیستم، به تصاویر با کیفیت آنالوگ دوربین مداربسته دسترسی داشته باشند. در واقع سیستم نظارت تصویری تحت شبکه توانایی محافظت از افراد، اموال یا امکانات را از راه دور و از هر مکانی فراهم می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید