آموزش دوربین مدار بسته

کاربرد دوربین مداربسته تحلیل انواع کاربرد صنعتی 2022

کاربرد دوربین مداربسته موضوعی است که امروز میخواهیم در مورد آن بحث کنیم و نتیجه آن را در این مقاله برای شما عزیزان قرار دهیم.پس تا پایان این مقاله مفید با ما همراه باشید. دوربین مداربسته همانطور که میدانید دارای کاربردهای بسیاری است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

کاربرد دوربین مداربسته

 

کاربرد دوربین مداربسته در صنعت

همانطور که میدانید یکی از استفاده های خرید دوربین مدار بسته کوچک و بزرگ در کارخانجات صنعتی است. به طور کل میتوان گفت که در جاهایی که حضور فیزیکی افراد میتواند مشکل ساز شود و یا حتی غیرممکن باشد میتوان از این نوع دوربین ها استفاده کرد. همچنین گفته می شود که در کارخانجاتی مانند کارخانه های شیمیایی و نیروگاه های هسته ای می توان از دوربین مداربسته استفاده کرد. در مراکز صنعتی هم استفاده از دوربین مداربسته  برای خطوط تولید بسیار کاربرد دارد.

دوربین مداربسته و کنترل ترافیک

به طور کل میتوان گفت که امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک استفاده می شود. این مورد شاید یکی از رایج ترین موارد استفاده از دوربین مداربسته باشد. از جمله این استفاده میتوان به کنترل ترافیک اشاره کرد که در خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از رانندگان می توانند توسط آن اطلاعات جی پی اس خود را در دسترس سایرین قرار دهند. همچنین می توانند تصادفات و جرایم رانندگی را نیز تحت نظارت قرار دهند و این از حداقل کاربردهای دوربین مداربسته است.

امنیت در نقل و انتقالات یکی دیگر از کاربرد دوربین مداربسته

اینکه در نقل و انتقالات امنیت به صورت کامل وجود داشته باشد در واقع نیازمند جلوگیری از حوادثی است که ممکن است به صورت غیرمترقبه رخ دهند. دقت داشته باشید که برخی از این حوادث به دلیل محدودیت دید ایجاد شده اند که در نتیجه با استفاده از دوربین های مداربسته اینگونه مشکلات تا حدودی حل شدند. همچنین از دوربین های مداربسته در درب های کنترل ورود و خروج مسافرین به منظور اطمینان بیشتر استفاده می شود. اینها از جمله رایج ترین کاربردهای دوربین مداربسته در صنعت هستند.

کنترل عبور و مرور با دوربین مداربسته کوچک و بزرگ

یکی دیگر از کاربرد های دوربین های مداربسته کنترل عبور و مرور میباشد که سازمان ها و نهاد های مختلف برای کنترل کارکنان خود از آن استفاده میکنند. بیشتر ارگان ها از دوربین های مدل دام و اسپید دام برای کنترل کارمندان هنگام کار و ورود و خروج استفاده میکنند. استفاده های متعددی از دوربین های مداربسته در اماکن مختلف مانند کنترل سرعت خودرو ها کنترل پارکینگ های عمومی و ..

یکی از کابرد های دیگر دوربین مداربسته این است که شما در هرجایی که باشید میتوانید محدوده تحت پوشش دوربین ها را کنترل کنید یعنی این که در منزل شرکت یا انبار یا کارخانه خود را تحت نظر داشته باشید. برای این کار شما باید دربین های مدل آی پی استفاده نمایید. لیست دوربین های ip با قیمت بسیار مناسب رو در فوشگاه دژپا میتوانید سفارش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید