آموزش دوربین مدار بسته

مثلث نوردهی در دوربین

مثلث نوردهی در دوربین

میزان قرار گرفتن در معرض نور بستگی به مقدار سنسور یا فیلم دوربین شما از طریق لنز دارد.این مقاله را در موضوع مثلث نوردهی در دوربین برای شما عزیزان آماده کرده ایم که پیشنهاد میشود تا انتها آن را مطالعه نمایید. این میزان نوردهی کیفیت نهایی تصویر را تعیین می کند.هرچه نور بیشتری وارد شود، نوردهی بیشتر است.

اگر عکسی بیش از حد نوردهی شود به آن نور می گویند و به همین ترتیب هر چه نور کمتری اضافه کنید نوردهی کمتر و عکس تیره تر می شود. هدف یافتن تعادل بین این دو حد در دوربین های مختلف از جمله دوربین مدار بسته است.

 

مثلث نوردهی در دوربین

 

مثلث نوردهی در دوربین

نکته کلیدی درک این نکته است که دیافراگم، ISO و سرعت شاتر برای تنظیم نوردهی با هم کار می کنند. آنها با هم “مثلث نوردهی” را در دوربین مداربسته تشکیل می دهند و هر سه جریان نوری که وارد دوربین شما می شود را کنترل می کنند.

مکانیسم اصلی مثلث نوردهی به این صورت است: اگر یک عنصر را بالا یا پایین بیاورید، باید حداقل یکی از عناصر دیگر را تنظیم کنید. اگر میزان نور یا کمبود نور ورودی به دوربین را تنظیم نکنید، ممکن است تصویر شما بیش از حد یا بیش از حد نوردهی شود.

برای مثال، اگر ISO خود را پایین بیاورید (که تصویر را تیره‌تر می‌کند)، باید سرعت شاتر را افزایش دهید تا نور بیشتری وارد شود.

 

ایزو در عکاسی یکی از سه عنصری است که دوربین برای تولید یک عکس به آن متکی است. همچنین، اِلمانی است که تاثیر شدیدی روی کیفیت تصویر می‌گذارد. برای همین است که تمام کسانی که در عکاسی دستی دارند، باید در مورد ایزو اطلاعات داشته باشند.

چه زمانی باید ایزو را افزایش داد؟

آموختیم که افزایش ایزو در عکاسی باعث می‌شود نویز عکس بیشتر شود و حالت دانه‌دانه‌ای به عکس اضافه شود. و بهتر است که ایزو را در کم‌ترین حد ممکن قرار داد. اما ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که محور نور نشان بدهد که نور کم است و کاری به غیر از افزایش ایزو نتوانید انجام دهید. در آن مورد، باید به افزایش ایزو تکیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید